رواية احببتها بقسوة الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم ايمي – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

سلمى : ايه ده انت بتاكل انا جعانة اوى. 😂
احمد: الاكل عامل على قدى بس😂😂
سلمى : طيب وانا
احمد: المطبخ جوه اهو تقدرى تخشى تطبخى وتاكلى
سلمى : بس انا مبعرفشى اطبخ 😂
احمد: اتعلمى😂🤨
سلمى : أوف انا هكلم بتاع الديلفيرى
اخمد: هتدفعى فلوس منين 😂😂
سلمى: مش منك هدفع من معايا 😂
احمد: من فلوس سيف الروينى اسف مش هقبل 😂😂
سلمى : وانت مالك 😂😃
احمد: انتى مراتى
سلمى : طيب خلاص هات فلوس 😂😂😂
احمد: ليه
سلمى : انت هتجننى ما انا هجيب بها اكل 😂😂😂
احمد: الاكل جوه فى المطبخ تقدرى تدخلى تعملى
سلمى : أوف وتصعد الى غرفتها 😂😂
—–☆☆☆☆☆،☆
فى منزل سارة
وليد بيفكر فى كلام احمد
سارة: مالك سرحان فى ايه
وليد : خايف على سلمى
سارة: متخافشى هو بيحبها بس مش عارفة ايه سبب المعاملة دى
وليد: ما هو ده إللى هيجننى
——-☆،،،،،،–☆☆☆☆☆
بعد مدة صعد احمد الى سلمى الذى وجدها بالفعل بتذاكر والدموع فى عيناها
احمد: اتفضلى ده اكل انا طبخت النهاردة بس اعملى حسابك من بكرة هتطبخى
سلمى : بس انا مبعرفشى
احمد: مش شغلى ويغادر
سلمى تبدأ تأكل وتنتهى ثم تكمل مذاكرتها واحمد يراها وهو سعيد انها بدأت تتاقلم ويفكر هل يستطيع تغيرها ام ممكن بتلك المعاملة يخسرها🤨🤔
—-،،،،،،،☆☆☆☆☆—،،
فى الصباح
استيقظ احمد وذهب إلى عمله بينما ظلت سلمى فى غرفتها حتى يأذن لها بالخروج ولكنه لم ياتى فنظرت أسفل الباب فوجدت ورقة
—،،▪︎☆☆☆☆☆—-،-،
مراد: ريهام اصحى عليكى محاضرات النهاردة
ريهام : حاضر انت رايح فين
مراد : الشغل هكون رايح فين
—-☆☆☆☆☆،،،،
فى إحد الكافيهات تجلس زينب وفارس
فارس ” : معلشى كنت مشغول بالفيلم بس الحمد لله خلص
زينب : يارب ينجح
احمد: هينجح علشان يا اسمك ياروحى 💙❤
—-☆☆☆☆،،،-،،☆☆☆
أمجد: يالا يا اختى علشان نروح نحجز القاعة
ملك: حاضر نازلة اهوه
فريد: ربنا يوفقكوا يا ولاد
—–☆☆☆☆☆—-،
فتحت سلمى الورقة فوجدت احمد يكتب إليها 《 الباب مفتوح لو عايزة تمشى امشى بس ساعتها هجيبك مقتولة》 خافت سلمى وظلت جالسة مكانها
—-☆☆☆☆-،،،،-،
أمام كلية الهندسة تقف نوران تنتظر خالد
نوران : أخيرا جيت يا خالد
خالد : معلشى واللة كان عندى شغل اركبى يالا اوصلك
فى الطريق
خالد : مالك يا نوران
نوران: مفيش اصل احنا اتفقنا انا والبنات مش هنشوف بعض غير كل ويك ايند ومش هنكلم بعض كمان علشان خاطر سلمى 😅😪
خالد: ودى إللى مزعلك 🤔
نوران : انت مش متخيل ازاى اننا نقدر نعيش من غير بعض احنا روح واحدة يا خالد كل حاجة بنعملها سوا #شلة المجانين مش صحابى دول اكتر من اخواتى
—–☆☆☆،———-☆☆☆☆
فى منزل احمد وسلمى
عاد احمد من عمله ونادى على سلمى التى لم تسمعه لانها انغرست فى المذاكرة فظن انها مشيت فيصعد الى اعلى
احمد: مش بنادى عليكى
سلمى : اسفة واللة بس انا كنت مركزة
احمد: طيب يالا خدى استراحة
سلمى: بجد
احمد: ههزر معاكى ليه😅😃
سلمى: ماشى
احمد: يالا خشى المطبخ اتطبخى
سلمى : انت قولتلى خدى استراحة 😂😂
احمد: ما هو الاستراحة انك تخشى المطبخ😂
سلمى: انا قولتلك قبل كدة مبعرفشى اطبخ
احمد: طيب استنى فى أوضك هغير هدومى واجى
سلمى : حاضر
–،–☆☆☆،–،-،،-،،،
فى إحدى القاعات
امجد: ايه رأيك حلوة
ملك : تمام
أمجد طيب يالا علشان نروح نشوف الفستان
ملك حاضر
—☆☆☆☆☆—–
احمد هاتى ايدك
سلمى : على فين
احمد : على المطبخ
فى المطبخ
احمد : يالا اعملى ييتزا اظن بتعرفى😂
سلمى : تهز رأسها بالنفى😊🙄😊
احمد: شكلى غلطت لما اتجوزتك
سلمى : محدش قالك اتجوزنى
ثم يجيب االلاب توب ويشغل فيديو طريقة عمل البيتزا ثم يطلب من سلمى ان تساعده
سلمى بدأت تساعده واحضرت الدقيق ولكن فى ذلك الوقت نظرت إلى غمازتة وسرعان ما ان رمت على احمد القليل من الدقيق
احمد ينظر اليها بغضب وضيق شديد
تلاحظه سلمى فتترتعب
سلمى: آسفة مكانشى قصده 🤔😪😒😬
احمد: يرميها وهو أيضا بالدقيق ويظل يضحكوا سويا😂😂
‘–،،،☆☆☆،،-،،،،
بعد مدة
سلمى : هناكل ايه الاكل فشلنا 😂
احمد: هنطلب ديلفيرى
سلمى : بجد😂
احمد : ايوه بجد❤
سلمى : سقفت وفرحت وكأنها طفلة
احمد: متجوز طفلة يالا بقى قومى ذاكرى شوية على مالاكل يجى ولمى شعرك 😂❤
سلمى : ماشى
وصعدت الى الطابق العلوى
تمر الأيام وسلمى تفعل كل ما يامره بيه احمد.فبدات تتعلم بعض وصفات الاكل وتذاكر دروسها
وتتقابل كل جمعة مع البنات
اما احمد فقد كان سعيدا لانه شعر وان سلمى قد بدأت تحبه
بعد مرور اسبوعين
احمد: النهاردة اول يوم امتحان ركزى كدة لانك لو غلطتى يومك هيبقى اسود
سلمى : حاضر
احمد: تخلصى وتستنينى ماتتكلميشى مع حد
سلمى: حاضر اى أوامر تانية
احمد : لا خشى
سلمى دخلت كليتها واحمد وقف يودعها
قبل فرح ملك بيوم
سلمى : الحمد لله اخيرا خلصت امتحانات كانت اصعب امتحانات عديت عليا انا مش مصدقة انى هرجع اكلم البنات زى الاول ثم تذكرت احمد وهو يعلمها الطبخ وهو أيضا يقف جانبها لكى تذاكر دروسها تذكرت نظرة الحب فى عينه التى يحاول أن يخفيها ولكنها لا تعلم السبب
ثم سرعان ما ان دخل وفى يده شنطة
احمد: اجازتك النهاردة وبكرة بس وبعد كدة وهتذاكرى الترم التانى فاهمة
سلمى : بغضب فاهمة 😏😒
سلمى والفضول كاد أن يقتلها: ايه الشنطة دى
احمد: ده فستان ليكى بس مش هتشوفيه غير بكرة علشان تحضرى فرح ملك
سلمى : مش هشوفه غير بكرة قدر طلع وحش
احمد: انتى مش واثقة فى زوقى ولا ايه 😂❤
سلمى : بصراحة لا 😂😂
احمد : قصدك ان زوقى وحش
سلمى : ايوه 😂😂
احمد: طيب هو انا لو زوقى وحش كنت اتجوزتك🙄❤
سلمى بخجل : هو ممكن اطلب طلب
احمد: سامعك
سلمى : عاوزة الموبايل اكلم البنات نتفق هتقابل فين بكرة وهنروح الفرح ازاى
احمد: ماشى ياستى الموبايل اهوه بس هتروحى الفرح معايا تمام
سلمى: تمام
سلمى رنت على البنات وظلوا يتحدثوا طول الليل
—–☆☆☆☆☆☆
فى الصباح
امجد: يالا يا ملك مش وقت عياط.هنتاخر
ملك: مش عاوزة اسيب اوضتى 😂😂
أمجد: خلاص هناخدها معانا 😂
ملك:بطل تريقة لو سمحتى😂😂
أمجد: طيب يالا
—–،-،،،،،—–☆☆☆☆
اللواء كمال: العملية دى صعبة ي احمد
احمد: والتنفيذ امته يافندم
اللواء كمال: لسه بدرى احنا لسه بنجمع معلومات بس انا حبيت انك تعرف من قبلها
احمد: ماشى يافندم
—–☆☆☆☆–،
فى المساء.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية وليا معاه حكاية الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اسراء غنيم - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top