مدونة كامو – رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جنات – قراءة وتحميل pdf

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جنات

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الجزء الثالث والعشرون

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) البارت الثالث والعشرون

في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)
في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الحلقة الثالثة والعشرون

صباح يوم جديد .
فى القسم .
وليد قاعد على مكتبه وواقف قدامه محاسن والبنات اللى كانو فى الشقه .
وليد:ما تنطقى يا وليه تعرفى الدكتورة ديما منين ؟
محاسن:مانا قولتلك يا باشا اللى فيها … هى بتيجى عندنا كل فترة و التانيه اصل ليها زباينها يا باشا .
وليد ضرب بايده على سطح المكتب:وانا المفروض اصدقك يا روح امك .
الباب خبط ودخل العسكرى ومعاه مى اللى باين على وشها انها منامتش ابداا وعينيها دبلانه من العياط .
العكسرى وقفها جمب البنات .
وليد بص لمحاسن:تعرفى الانسه دى ؟
محاسن بصتلها من فوق لتحت:لا يا باشا ولا عمرى شوفتها .
وليد:متاكدة ؟
محاسن:اه يا باشا والله اول مرة اشوفها .
وليد:بصى بقااا يا محاسن بدام انتى مش عايزة تتكلمى بذوق نخليكى تتكلمى بقله الذوق …. يا عسكرى .
العسكرى فتح الباب:أؤمر يا باشا .
وليد:تاخد محاسن واللى معاها اهتم بيهم على الاخر لحد ما يتكلمو .
العسكرى:من عيونى يا باشا … امشي يا وليه معايا .
مى كانت مرعوبه ولسه هتمشي معاهم .
وليد:استنى انتى يا انسه مى .
مى وقفت وبصتله .
العكسرى اخدهم وخرج وقفل الباب .
وليد:اتفضلى اقعدى على ما الدكتورة توصل هى على الطريق .
مى هزت راسها وقعدت بتعب على الكرسي .
وليد:احنا شوفنا تلفونك يا انسه مى …. وكلام الدكتورة صحيح انتى رنيتى عليها وكمان بعتلها مسدج بعنوان الشقه اللى لاقينا الدكتورة فيها .
مى:والله ما حصل انا مكلمتش الدكتورة خالص .
الباب خبط ودخل ادم ومعاه ديما .
مى قامت وقفت .
ادم:صباح الخير يا وليد .
وليد قام سلم عليه:صباح النور ادم باشا اتفضل .
ديما بصت لمى ومستغربه حالتها وشكلها تعبانه .
ولسه هتقرب منها وقفت لما سمعت كلام وليد:دكتورة ديما دى الانسه مى اللى انتى قولتى انها كلمتك بس هى انكرت وقالت انها مكلمتكش خالص .
ديما:هى فعلا مى مكلمتنيش.
وليد:ازاى يا دكتورة رقمها اللى كان على فونك وكمان المسدج اللى مبعوت من عندها ليكى بعنوان الشقه .
ديما:هو فعلا رقم مى بس اللى كلمتنى اختها هنا مش مى .
مى بصتلها:هنا .
ديما:ايوا يا مى هنا كلمتنى وقالتلى ان عمو مدحت تعبان وبعتتلى عنوان بيتكو فى المسدج ولما روحت قالتلى انك بتجيبى علاج من الصيدليه .
مى عيطت:انا مخرجتش من البيت ابداا …. والله مااعرف انها كلمتك ولا اعرف اى حاجه .
ديما قربت وحضنتها:اهدى يا مى … انا عرفاكى كويس يا حبيبتى وواثقه فيكى كمان .
وليد:يبقي احنا محتاجين نجيب اختك هنا .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
فى شقه مدحت اللى بدأ يفوق لاقى نفسه واقع على الارض فى اوضه بنته هنا .
مدحت قام بتعب وماسك راسه اللى حاسس بوجع كبير فيها وبدا يفتكر اللى حصل لما رجع من القسم .
•• فلاش باااك ••
مدحت دخل الشقه ودموعه على خده من الزعل والحزن عشان بنته اللى هتنام فى السجن وهو مش عارف يساعدها .
مدحت كان هيدخل اوضته بس وقف لما سمع صوت هنا فى اوضتها وشكلها بتتكلم فى الفون .
راح عشان يشوف كانت فين طول اليوم ويقولها على اللى حصل مع اختها مى .
بس اتصدم لما قرب من الباب وكان موارب وسمع كلامها .
هنا:انا عملت زى ما قولتلك يا باشا وكلمتها بس انا مكلمتهاش من فونى لا كلمتها من فون اختى مى …. اتفقت مع الست محاسن وهى عارفه هتتصرف ازاى …. متقلقش ياباشا انت مغلطتش لما اختارتنى للمهمه دى بس المهم فين فلوسى …… تسلم ياباشا …. اه اومال ايه بكرة تشوف فى كل المواقع ان الدكتورة ديما المحترمه اتمسكت فى شقه دعـــ**ــــارة ….. سلام يا باشا .
هنا قفلت وبتلف شافت ابوها واقف على الباب ومن الصدمه والغضب اللى وشه عرفت انه سمع كلامها .
مدحت زق الباب بقوة ودخل مسكها من شعرها:بقااا اختك مرميه فى السجن بسببك انت .
هنا بصدمه:اختى .
مدحت:ايوا اختك يا هانم … الشرطه جت اخدوها وهتنام فى السجن بسبب طمعك وجشعك .
مدحت بقااا يضربها بكل قوته .
هنا بعدته عنها بقوة:انا تعبت مش الفقر اللى انتو عايشين فيها … ونفسي اعيش حياتى بقااا ويبقي معايا فلوس واجيب كل اللى نفسى فيه …. ومش هفضل عايشه فى الفقر ده انت فاهم .
مدحت لسه هيقرب منها تانى بس هنا زقته بقوة وخرجت بسرعه من البيت كله .
مدحت وقع وراسه اتخبطت فى التسريحه وبعدها فقد الوعى .
•• بااااك ••
مدحت قام من على الارض بتعب وخرج من الشقه بسرعه .
ونزل من العمارة ووقف تاكسي .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
فى القسم .
ادم:كدا لسه مطلوب مننا حاجه يا وليد عشان نمشي .
وليد:لا خلاص يا صاحبي ولما نجيب اللى اسمها هنا هنعرفك اكيد .
ديما:ادم … ومى هتفضل هنا !
وليد:للاسف لازم تفضل هنا لحد مانلاقى اختها .
مى خافت انها لسه هتنام تانى فى السجن .
ديما:لا مى معملتش حاجه وانا قولتلك كدا ليه تفضل فى السجن يا ادم لو سمحت اعمل حاجه .
ادم:بس هى كدا مش عليها اى حاجه يا وليد ليه هتخليها هنا .
وليد:ماحنا لازم نجيب اختها ونستجوبها مش يمكن متفقين سوا .
مى:والله ابداا ومعرفش هى اخدت فونى امته واتكلمت منه والله .
ديما:اهدى يا مى انا معاكى يا حبيبتى .
الباب خبط ودخل العسكرى:والد انسه مى برا يا باشا .
وليد:خليه يدخل .
مدخت دخل ومى اول ما شافته جرت عليه:بابا انت كويس … وايه الجرح اللى فى راسك ده .
مدحت:انا كويس يا حبيبتى .
مدحت بص لوليد:بنتى بريئه يا باشا اللى عمل كل ده بنتى الصغيرة هنا … انا سمعتها بودانى وهى بتتكلم مع حد وبتقوله ان خطتهم نجحت وانهم هيمسكو الدكتورة فى الشقه دى … وانها اخدت فلوس عشان تعمل كدا .
مدحت قال اخر كلامه وراسه فى الارض ودموعه نزلت .
مى حضنته:بابا .. اهدى يا حبيبى .
وليد:وبنت حضرتك فين الوقت يا حاج مدحت .
مدحت:هربت لما عرفت انى سمعت كلامها يا باشا … وللاسف ملحقتش الحقها لانها زقتنى وراسي اتخبط واغمى عليا .
مى مش مصدقه ان اختها تعمل كل ده عشان الفلوس .
الباب خبط ودخل العسكرى:محاسن اتكلمت يا باشا .
وليد:روح هاتها .
العسكرى جاب محاسن اللى وشها كله بقااا جروح وكدمات من كتر الضرب .
وليد:هااا يا محاسن اتكلمى .
محاسن بتعب:يا باشا اللى جتلى واتفقت معايا بت اسمها هنا وعطيتنى فلوس كتير …. وقالتلى انها هتجيب الدكتورة واننا يعنى نقلعها هدومها ونصورها مع راجل من عندنا ونبعتلها الصور …. وبعد ما الدكتورة اغمى عليها هى مشت وبعدها جيتو انتو يا باشا وملحقناش نعمل حاجه فى الدكتورة .
ديما بصت لادم بخوف اللى قرب منها ومسك ايدها بيدعمها .
وليد:ومتعرفيش هى متفقه مع مين ؟
محاسن:لا يا باشا انا لو اعرف انها هتبلغ الشرطه ماكنتش وافقت يا باشا والله .
وليد بص للعسكرى:خدها .
العسكرى اخد محاسن وخرجو

1 2الصفحة التالية
نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية اسد الصعيد الفصل السابع 7 بقلم ايمي عبده - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top