رواية وداد الادهم الفصل السادس عشر 16 بقلم سمسمه – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية وداد الادهم الفصل السادس عشر 16 بقلم سمسمه

البارت السادس عشر
وداد الادهم ***
زين شال خديجه وجري بيها علي عربيته
وادهم وراه هو وداد وهشام وكمال
اللي بيعيط ومنهار أخده ادهم معاه
وكلهم جريوا علي مستشفي
..
عند كريم ونهي
نهي:انا اسفه ي كريم
كريم:علي اي
نهي:اني كنت عاميه مش شايفه اهتمامك وخوفك وحبك ليا ومش شايفه غير ياسين اللي طردني من بيته
كريم:نهي انتي بتتكلمي بجد
نهي :أيوه انا فهمت اني كنت موهومه بيأسين مش اكتر
كريم:وانا
نهي:انت اكتر حد واقف جمبي وبيهتم ليا وبتفاصيل حياتي
و عاوزه اكمل معاه حياتي
كريم :نهي انتي بتحبيني
نهي:اكتشفت متاخر لما بعدنا عن بعض الكام يوم دول اشتاقتلك انت مش ياسين
وكملت بكسوف كريم انا عاوزاك انت
كريم :ياااه اخيرا انا بخبم ي نهي بحبكككككككك
نهي:بس خلاص اسكت
كريم طب عاوزين نروح لي ياسين نعتذره
نهي:هو اللي طردني
كريم :هو صاحب عمري ولازم تتصالحوا علي بعض
نهي سكتت
كريم :نهي ده صاحب عمري لو مش موافقه هروح لوحدي
نهي بابتسامه:موافقه
كريم:طب يلا بينا علي بيته.
نهي:يلا
……
في المستشفى
زين شايلها وبيزعق في الكل
دكتور عاوز دكتور
اهدي اهدي وهاتها واطلع بره زين:مش هسيبها
مينفعش ي استاذ أخرج يلا
وفعلا زين خرج وقعد علي اعصابه ووراه جم كلهم
وداد:بنتي بنتي فين ي زين
زين :جوه مع الدكتور
وداد:قولتلك ي ادهم قولتلك هتعرف
بنتي هتروح مني
زين حاطط راسه علي رجليه ومغمض عنيه
راح له ياسين وقعد جمبه :اهدي متخافش عليها
زين:مش قادر
.
عم كمال رن علي أحمد
احمد:انتوا فين ي عم كمال
عم كمال:في مستشفي
أحمد بخضه:مستشفي أي في اي
عم.كمال:معرفش انت بعد.مامشيت دخلهم وشويه وسمعت زعيق وكلهم خرجوا والست الصغيرة علي ايد اخوها وحنا في المستشفي
احمد:ليل
عم كمال:لا لا التانية
احمد؛قول المستشفي والعنوان بسرعه
عم كمال:*****
……
كريم وصل هو ونهي البيت
كريم فضل يخبط
البواب :أستاذ ادهم راح المستشفى
كريم :لي خير
البواب:معرفش
كريم:طب هات العنوان
البواب:معرفش والله ي بيه
كريم رن علي أسر
كريم:الو أسر في اي انت فين
اسر:احنا في مستشفي ***،
وقفل كريم واخد نهي وراحوا المستشفي
….
في المستشفي
الدكتور خرج
والكل جري عليه
الدكتور :اهدوا ي جماعه هي عندها انهيار عصبي حاد إثر لصدمة قوية وحاليا هي لسه مفاقتش
ادهم:طب هتفوق امتا
الدكتور:ربنا يسهل
زين سند علي الحيطه واترمي علي الارض اللي خايف حصل حصل وبسببه كمان .
ووصل احمد
وقابل ليل في وشه
في اي ليل .
ليل بدموع :خديجه خديجه خديجه أختك .
احمد:اي يعني اي ي ليل .
ليل:خديجه هي اختك .
احمد جري علي ابوه
احمد:بابا بابا في اي رد عليا
هشام بدموع وانهيار:بنتي بنتي جوا بسببي
احمد وابتدا يعيط :بنتك مين ي بابا
هشام:اللي حكيتلك عنها
انا السبب انا السبب
وداد:بنتي ي أدهم هتروح مني
ادهم:وحياتي عندك كفايه كدا عليكي ما قادر اشوفك في الحالة دي اكتر من كدا
حرام عليكي نفسك صدقيني هتبقي كويسه.
امل كانت بتعيط وياسين ضمها يهديها ومهموش اي حد ومحدش كان فايق يشوف في اي
ياسين:اهدي
امل :لا خديجه عاوزه خديحه ي ياسين خديجه كل حاجه بالنسبالي يخدوني هما مكانها كنت فاكرة أن مفيش أصعب من جوز أمي بس طلع فيه كله فيه فيه اهااااااااااا
ياسين ضمها اكتر يهديها .
ودخل كريم ونهي عليهم
كريم:ياسين في اي
ياسين:هششش .
آسر :اهدي ي كريم
كريم:مين هنا ي أسر
آسر :خديجه
كريم:مالها فيها اي
ياسين:كريم مش وقت كلام
وجت سهر اللي عرفت من أسر
سهر جريت علي ليل واخدتها في حضنها وليل بتعيط .
وزين
زين اللي حاسس انه خلاص وقف هنا ومش قادر يكمل طاقته خلصت تحمل كتير اوي
وأحمد اللي مصدوم وهشام اللي ندمان
كان مشهد مئوثر جدا وصعب علي الكل
الدكتور :مينفعش اللي بتعملوه ده ي جماعه
وداد :طمني علي بنتي
الدكتور:ي جماعه اهدوا ده مجرد انهيار عصبي بس الله أعلم ممكن يأثر علي اي لما تفوق فأنا مش قادر احدد
زين:عاوز اشوفها
الدكتور:انت زين
زين:اه
الدكتور :بتخرف بي اسمك تعالي انت ووالدتها وياريت بلاش اكتر من كدا وده الأفضل لصحتها
ادهم:ادخلي ي وداد انتي وزين وهشام
وداد:هشام
ادهم:وداد ده ابوها متنسيش
وداد اكتفت بالصمت وفعلا هشام دخل وأحمد راح لي ليل
احمد:اهدي ممكن واحكيلي اي حصل
ليل:قصت له ما حدث انا انانيه اوي انا جرحتها انا عاوزاها تسامحني ي أحمد
عاوزاها تسامحني
احمد:هتقوم تسامحك متخافيش وسهر مسكت ايد أسر وضمت أيده :متخافش هتكون كويسه

في الاوضه عند خديجه
هشام دموعه نزلت هو ووداد
وخديجه بتخرف بكلام
لا لاااااا لا ي بابا متسبنيش انت أبويا هو لا
انتي مين انتي ماما
انتي حلوة اوي ي ماما
زين زين زين ابعدعهم عني
سبوني سبوني لاااا بابا ادهم متسبنيش متبعدش ي زين لاااااا
قرب زين منها واخدها في حضنه وبهمس:انا هنا ي خديجه متخافيش انا معاكي ومش هسيبك
شددت علي حضنه واستكانت وهدت وخرجوا
ادهم:كويسه
وداد :الحمد لله
ادهم:ياسين خد البنات وروحهم كلهم
ليل:بس أن
قاطعها ادهم :الكل هيروح معادا انا وزين وأستاذ هشام
وداد:انا مش هسيب بنتي
ادهم:وداد الكل هيروح وتيجوا الصبح وتغيروا الفساتين دي
ياسين خدهم يلا وانت ي أسر روح سهر
ومش عاوز اعتراض يلا .
وفعلا الكل سمع كلام ادهم .
.
عند آسر في العربيه
سهر :اي اللي خصل
آسر :قص لها ماحدث
سهر:ياااه وزين مستحمل كل ده صعب برضو عليه اوي ي آسر
آسر :منهار ي سهر ومش قادر يمسك نفسه حتي
سهر طب اهدي انت
آسر :سهر انا بحبك
سهر :أي
آسر؛ بحبك
سهر:آسر مش وقت الكلام ده
آسر :انا محتاج حضنك ي سهر اللي حسيته أول مره ركبتي معايا فيه
سهر:آسر
آسر شدها عليه وحضنها جامد اووي هو مخنوق ومش عارف يتكلم مع مين
وبعد عنها اخيرا
ووصلها
آسر :كلميني
سهر:حاضر
آسر :بحبك
…..
…..
في المستشفي
ادهم:انا سامعك اتكلم ليه من الأزل اتجوزت امها وسبتها
هشام بدموع:حبيتها بجد وكنت ناوي أعلن جوزاي منها قبل ماتحمل خالص
بس بعدها جالي مديري في الشغل وغصبني اتجوز بنته
ادهم :انا اعرف ان البنات تتغصب اه أمال انت راجل اي يغصبك
هشام :هددني بي سوزي واللي في بطنها عشان كدا لما جاتلي قولتلها نزليه بس من جوايا بتقطع .
فلاااااااش بااااااك
حمدي:انت لازم تتجوز بنتي
هشام:حضرتك مينفعش وانا كمان متجوز .
حمدي :قصدك علي بتاعة الكباريهات دي .
هشام:لو سمحت مسمحلكش
حمدي:هقتلها وهدمر حياتك لو مرضتش تتجوز بنتي
وتنهي اي حاجه ببنت الليل دي فاهم
بااااك
ادهم:وبعدين
هشام:موافقتش بس كان هيرفدني وكمان مكنش هيخليني اشتغل في اي حاجه وهددني بقتل سوزي
ومع ضغط منه اتجوزتها وللاسف سوزي كانت ماتت
وقلبي مات معاها
ومديري في الشغل أصر علي جوازي منها عشان هي كانت مريضة بالقلب وكانت بتحبني فكر في سعادتها بانانية ..بس للاسف كانت فعلا بتحبني ومع الوقت والعشرة حبتها .كان أبوها مخلينا نتابع مع دكتورة عشان متحملش وكانت بتاخد حبوب منع الحمل بس ربنا اراد أنها تحمل
وفعلا حملت مني والحمل كان غلط عليها بس من حبها فيا رفضت تنزله وولدت أحمد بس ماتت وهي بتولد عشان قلبها مستحملش ووصيتها كانت أحمد اخلي بالي منه واربيه
ودمرت وقضتها شرب وسكر واومار وكل ماتتخيله
بس في يوم وانا مروح كنت سكران وعملت حادثه واتشليت وتوبت من بعدها وأحمد ربيته وعلمته بس ابتديت ادور علي سوزي واللي كانت حامل فيه
وللاسف طلعت خديجه ودلوقتي هي جوه بسببي
ادهم وزين اتاثروا بكل كلمة هشام قالها
بس اكتفوا بالصمت مقدروش يتكلموا

في البيت
وداد طلعت اوضتها .
وكله كان لوحده ومضايق وكل شويه وداد تشوف ادهم وتكلمه
والحمد لله عدا اليوم علي الجميع بخير

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية نار وهدان الفصل الثالث 3 بقلم شيماء سعيد - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top