رواية ملك الاقتصاد والقط الاسود الفصل التاسع 9 بقلم شيماء طارق – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية ملك الاقتصاد والقط الاسود الفصل التاسع 9 بقلم شيماء طارق

 الفصل التاسع. من (ملك الاقتصاد والقط الاسود)


هدي : هتتأخر في الشركه يا آسر
آسر وهو يقلب في الجريده : لا يا ماما مش هتأخر
حسام : هخلص المناقصه وهاجي علي الشركه
آسر : لا تعالي علي هنا مفيش حاجه يعني تستاهل هخلص انا كل حاجه في الشركه……. ثم القي بالجريده فنظرو له بإستغراب ولكن انتفضو في اماكنهم أثر صوته العالي
آسر بصوت عالي : رووووووووووووماااااا
…….
استمعت له روما فقالت في نفسها : مكانش يومك يا روما يا صغيره علي الي هيجرالك يا روما كان لازم تأخدي حقك ياختي اهو هتأخدي علي دماغك
………
هدي : في اي يا آسر
حسام : اهدي يا آسر مالك
ولكن آسر لم ينتبهه لهم كل ما يهمه الان هو ان يري روما امامه كانت ملامحه تدل علي الغضب ولم يرد علي أحد ولكن هتف مجددا بصوت عالي..
رووووووووووماااااااا
…….
احدي الخادمات : روما كلمي آسر بيه
خادمه أخري : دا شكله متعصب وصوته عالي انتي عاملتي اي
نظرت روما وهي تكاد تبكي من الخوف : هو هيعمل فيا ايه
الخادمه : علي حسب انتي عاملتي اي
روما : لا انا عملت كتير
الخادمه : الله يرحمك بقي..
روما : للدرجادي
الخادمه : دا آسر الرفاعي……. ثم وقفو جميعا فجأه وأصابهم التوتر والخوف
روما : في اي اتنفضتو كدا ليه
لم تستمع رد ولكنها تتبعت نظراتهم فوجدتهم ينظرون خلفها والخوف واضح علي وجوههم
روما وهي تبتلع ريقها : هو في اي ورايا…..
أحست بخطوات تقترب منها وتقف خلفها مباشره فإبتلعت ريقها بصعوبه وخوف ثم التفت ببطء الي ان اصبحت تنظر في وجه من خلفها فصرخت بقوه …عااااااااااااااااااا……..ثم صمت عندما وجدت ملامحه تدل علي الغضب الشديد فإرتدت للخلف بخوف وهي تدعي بأن تنجو من بين يدي هذا الوحش الماثل امامها….
روما وهي ترجع للخلف : بص.. اهدي.. اهدي.. انا هفهمك كل حاجه…. ياربي هو ماله مش بينطق ليه
آسر وهو يخاطب الخدم : بره………. انصاع له الجميع وفرو من امامه مسرعين فلم يتبقي سوي هو وهي فقط والجميع بنتظر ويشاهد ما سيحدث اماما المطبخ من الخارج وكان معهم يقف هدي وحسام.. لكي يتنقذو الوضع ان تطلب الامر
روما تنظر حولها ثم تحادث نفسها بخفوت : يالهوي دا انا هنا لوحدي كلهم مشيو
كان آسر يتابع حركاتها المتوتره والخائفه ويتابع حديثها مع نفسها بصمت يجعلها تخاف منه اكثر واكثر ولكنها تحدثت ببعض من الشجاعه الزائفه
روما : بص بقي دا شغلي وانت عارف كدا وانا صحفيه بقول الي انا عايزاه واعمل الي انا عايزاه اه.. وفي قانون في البلد اه ..وكمان انت ملكش حكم عليا اه.. وكفايه ان انا مروحتش الكليه عشان انت أمرت بكده اه…..ثم اكملت بحذر… . هو انت مبترودش ليه
آسر وهو يقترب منها: انا عديتلك كتير خروج من غير اذني ومن غير ما اعرف قولت ماشي…تبهدليني في الجرايد قولت معلش… تروح اماكن خطر وممكن مترجعيش منها قولت مفيش مانع مش هتتكرر تاني…ثم اكمل بصوت جهوري… انما امسك الجرنال الصبح الاقي الي انتي كتباه دا كدا يبقي انتي هبله او بتستهبلي
روما بهزار : او بستعبط ممكن….. نظر لها بغضب فإبتلعت ريقها….. وقف امامها ونظر لها فأخفضت رأسها للاسفل فهي تعلم انها مخطائه ولكن هو من أثار غضبها
آسر : احكمي علي نفسك
روما : هااا
آسر : احكمي علي نفسك
روما : ما هو… هو…
آسر : خلاص احكم انا….. ثم مد يده خلفها وكان خلفها يوجد طاوله موضوع عليها عصا هو من وضعها اثناء دخوله جذب العصا فنظرت له في دهشه وصدمه ثم حاولت الفرار من امامه
روما وهي تركض من امامه : لا لا انت اكيد بتهزر صح ثم ركضت الي خارج المطبخ وهو خلفها كان الجميع يتابعهم في صدمه واضحه وايضا هدي وحسام
آسر وهو يركض خلفها : والله لاربيكي يا روما عشان بعد كدا تفكري الف مره قبل ما تأخدي قرار ضدي
روما وهي تستمر في الركض : لا لا خلاص والله ما هعمل كدا تاني
آسر : ليه هو انتي ناويه تعملي تاني
روما : لا والله لا بس متضربنيش ارمي البتاع دي من ايدك
ظل يركض خلفها وهي تركض خلفه
حسام : هو آسر ماله
هدي : آسر اتجنن….روح وقفه دا لو البت وقعت تحت ايده هيكسرها
حسام : وانا مالي دا مش هيفكر في مين الي قدامه روحي انتي انتي مش امه وعامله قوانين في البيت دا اتصرفي
هدي : ما انت عارف ان القوانين دي خارج آسر وهو في حالته دي بس اول مره اشوفه بيضرب حد بعصا
حسام : يمكن عشان روما
اتت اليهم نهي وهي تستمع الي صوت صريخ روما وصوت آسر خلفها ولكنها لم تراهم الي الان
نهي : فين روما يا طنط
هدي وهي تشير اليها : هناك اهي
نظرت نهي الي ماتشير هدي ففتحت عيانها بصدمه فقد مانت روما تقف علي طاوله السفره وآسر يقف امامها يحاول الوصول اليها
نهي : اي الي بيحصل دا
حسام : روما عاملت حاجه بس مش عارفين اي هي… ثم خبط علي جبهته بيديه… الجرنال… وذهب وامسكه كانت هدي ونهي ينظرون معه وما ان اتي امامه المقال الخاص بالقط الاسود هتفت هدي ونهي بصوت واحد.. استني….. نظر لهم حسام بإستغراب وما لبث ان فتح عينيه علي مصرعيه بصدمه مما يسمع حيث كانت نهي تقرأ المقال بصوت عالي…
وكان يوجد صوره بها آسر وهو يحتضن فتاه…ملك الاقتصاد علي علاقه بإحدي الفتيات هل هناك ارتباط ام انها علاقه عابره…..
ملك الاقتصاد الي الان لم يصرح لاي مؤسسه اومنظومه عن سبب ثروته هذه هل من الممكن ان تكون من نفس مصادر ممدوح الشامي وابراهيم الناجي…. هناك الكثير حول مصدر ثرواته ولكن هو لم يصرح بأي شئ هل هو يطلق العنان لعقولنا بأن تستكشف ما هو مصدرها ام هو يختبر صبرنا في مده حثه علي الافصاح بمصادره
هل علاقات ملك الاقتصاد مع النساء ستؤثر علي شركاته ام انها ستبقي سريه ولم تقترب من الشركات….

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية كيف لا اعشقها وهي طفلتي الفصل الخامس 5 بقلم اميرة - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top