رواية معشوقتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية معشوقتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم ابتسام محمود

رواية معشوقتي المجنونة
الحلقه الثالثه
للكاتبه ابتسام محمود الصيريمهيمن بحده : في ايه و ايه الدوشه دي و وشك متعور ليه يا عمرو
عمرو يمسك وشه : الافندى شايف نفسه علينا مش عارف ع ايه
مهيمن باندهاش : انت يا نضال الى عملت فيه كده
نايا تحاول تخبى خوفها : يا فندم هو اللى استفزنى
مهيمن استغرب ان واحد زي نضال شكله ميدلش ع انه راجل سوي و يعرف يضرب واحد زي عمرو طول و عرض و قال بحده : انتو الاتنين محرومين من اي مكافأت و ده ابسط عقاب عندى اتفضلو
عمرو يبص بصة توعد ل نايا و نايا فرحانه جدا عشان اخدت حقها و كل واحد راح عند سريره و مهيمن طلع
فادى راح عند نايا : نضال زيح شويه
نايا تقوم من ع السرير و بعصبيه : انت كمان عايز ايه
فادي : هنام جنبك و اتكلم معاك شويه
نايا باستغراب : تتكلم و مفهومه اما تنام دي بقى اللى مش تطمن هو انا كنت صاحبتك ، امشى يا بابا الله يسهلك
فادى : لا اوعى تفهمنى غلط انا عايز اتكلم معاك
نايا : اتفضل قول من غير نوم
فادي : بص من غير لف و دوران انا معجب ب اختك و عايز اخطبها
نايا ب استغراب : اختى مين!!
فادى : اختك يا جدع اللى كانت معاك الصبح
نايا بتركيز : اه اختى . اعملك ايه انا بقى
فادي بجديه : انا مش بتاع حورات ولا تنطيط و اول مره بنت تعجبنى ، كلمهالي و شوف رأيها، و انا هروح اخطبها ع طول
نايا بلا مبالاه: ان شاء الله اتفضل طرقنى عشان انا الوحيد اللى اتهديت و عايز انام
فادى : ارتاح يا حبيبي و قام
نايا تغمض عنيها و تسرح في مهيمن : ايه السر اللى عندك يا مهيمن مخليك قاسي اووى ع نفسك بحس انك بتعاقب نفسك و مش بتخلى الضحكه تدخل قلبك ، و تسرح في ضحكته اللى ضحكها بسببها ابتسمت ، تفوق من سرحانها و تفتكر اليوم بتاع الصبح و تقول ل نفسها احيه و انا هعمل ايه الصبح قامت بسرعه و راحت ل فادي
(العنبر عباره عن مكان كبير في سراير و كل سريرين فوق بعض)
نايا بصوت واطى : فادي
فادى يفتح عينه : نعم
نايا : عايز اتكلم معاك
فادى زحله شويه : حبيبي اتفضل
نايا تضربه ع كتفه : بقول اتكلم مش اتخمد قوم كده و تعالى بره نتكلم شويه
فادى بكسل : ما تتكلم هنا
نايا : لا تعالى بره
فادي يقوم و يلبس تيشرت و يطلعو
نايا بجديه : فادي انا بصراحه استجدعتك
فادى بهزار : يعنى هتجوزنى اختك
نايا : اهدى ع نفسك شويه خلينى اركز في الكلمتين اللى عايز اقولهملك
فادى : اتفضل ركز ع مهلك بس اهم شى اتجوز اختك
نايا : يااااالهووي اعتبرها لبست الدبله ممكن تركز معايا
فادي : مادام كده معاك طبعا
نايا : هي مين مدام كده اللى معايا هو في بنى ادمه اسمها كده بقولك انت اللى خليك معايا ، انا مال اهلى ب مدام كده
فادي : ااااه انتى جايبنى تعمل عليا حفله
نايا بهزار : لا ابدا بس بلطف الجو عشان الموضوع سخن مولع
فادي بهزار : اهم شى ميكونش اتحرق
نايا بتمثل الضحك : هي هي هي ظريف ، انا بس اللى اقلش انت تسمع و بس
فادي : ابوس رجل اهلك اخلص قول ، عايز انام
نايا تمسك هدومه و تقلب وشها ، هنعمل ايه بكره
فادي باستغراب : انا مش فاهم السؤال و سيب هدومى
نايا : يعنى اول ما نصحى هنعمل ايه
فادى بستغراب و يقول بجديه : انت بتتكلم جد ؟ مش عارف هنعمل ايه!!
نايا : لا مش عارف ممكن بقى تقول انت
فادى بصلها اووى باستغراب : اول ما بنصحى بنقف طابور و بعد كده بنجرى ضاحيه ( رفع حواجبه ) عارف كام كيلو و لا اقولك
نايا بعدم تركيز : بص اعتبرنى صفحه بيضه و املاها
فادى بحده : نضال هو في ايه ! انت ازاي متعرفش الضاحيه كام كيلو ؟و ازاي ماتعرفش هيحصل ايه بكره؟
نايا بهدوء : بص هتفهم بعدين بس ابوس ايدك قول
فادى : اووك الضاحيه من عشره كيلو ل خمستاشر كيلو و بيكون في تمارين صاعقه و حاجات كتير ده غير المفاجأت اللى هنشوفها
نايا : يا نصبتى السوحه يا صغنن ع الهم يا اللي كنت ورده في البستان و بقت في الوحل
فادى : هو انت اهبل و لا كده طبيعى
نايا : ما انا لو طبيعى كنت جيت هنا
فادى حس بحاجه غريبها من طريقتها في الكلام : انا هدخل انام و انت استمر عشان مش فاهم منك اي حاجه
يدخل ينام لكن نايا شدت تركيزه لحد ما نام
نايا فضلت تفكر هتتصرف ازاي بكره و لحد امتى هتفضل تكذب و بعد تفكير دخلت الاوضه و راحت في النوم

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية رهان ربحه الاسد الفصل الحادي والستون 61 بقلم منال سالم - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top