رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم نرمين قدري
الفصل الثامن والعشرينفاطمة يا ولاد ال.. ماشي يابنت كلاف البهايم يا انا يا انتي و حيات ولادي ما انتي مطوله هنا يومك قرب قوي يا بنت كلاف البهايم يا انا يا انتي و حا تشوفي فاطمة حتعمل ايه فيكي بس الصبر حلو كله بالصبر يا مسك الزفت وحيات عيالي لا اطلعك من هنا تكلمي نفسك وبكرة تقولي فاطمة قالت
طلعت مسك علي فوق بدون أن تتكلم مع أي حد لامحها بيجاد وهي طالعة علي فوق بعصبية
وشاف ندي و هي خارجة من المطبخ و عمالة تضحك قرب بيجاد من ندي
بيحاد \ انتم اتجننتم صح مسك طالعة متعصبة وانتي خارجة من مطبخ ميته من الضحك في ايه
قربت ندي منه خش ارمي نظرة علي المطبخ بس براحة مد بيجاد رأسة من باب المطبخ وفجاءة انفجر من الضحك مقدرش يتحكم في نفسة كانت فاطمة من راسها لرجليها كلها ملوخية
التفت فاطمة ناحية صوت بيجاد وهو بيضحك
فاطمة / بغضب شديد بيجاد عجبك اللي مراتك عملته ده اقسم بالله ما هعديهلها بس الصبر حلو انا حوريها فاطمة ممكن تعمل ايه
بيجاد/فاطمة اتكلمي عدل يعني ايه مش هتعديهلها
فاطمة / يعني انت عاجبك اللي عملته فيا ده
ندي/ انتي اللي استفذتيها يا فاطمة بكلام وكنتي شايفة شكلها انها كانت متعصبة وعلي آخرها بس انتي فاضلتي تستفزني فيها بردو خلاص بقى اخدتي نصيبك انتي اللي. جبتية لنفسك من الاخر كده
بيجاد /خلاص بقي طلما انتي اللي غلطتي ما ترجعيش تشتكي
فاطمة / حانشوف كلام ده يرضي أبا الحاج و لا لاء
بيجاد/ بطلي بقا هيافا اوف
وبص لندي وغمز لها بس المهم يعني احنا حناكل ايه الملوخية كده بح في اكل و لا اجيب رغيف و اغمس من علي فاطمة
ندي حتموت من ضحك دخل امجد خير ايه صهله دي صوتك مسمع لآخر … وقطع كلامة سلاما قولا من رب رحيم ايه الشيء ده مين دي
ندي خلاص مش قادرة وقعت علي الأرض من كتر الضحك
بيجاد/ ماتاخدش في بالك دي فاطمة بلملوخية
امجد /مافهمتش بردو يعني بدل الارانب بلمولخية كده
بيجاد / مافهمتش ايه فاطمة بس عاملة ماسك ملوخية مافهومة اهيه
امجد /اااه ماسك ملوخية وده بيجلب الحبيب و لا بيعمل ايه
ندي /كفايا بقي حموت من الضحك
فاطمة وقد تملكها غضب السنين وبصوت عالي/ااايه بس خلاص خلصنا بقااا بس يكون في علمك يا بيجاد مش حعديها لمرأتك بس انا قرصتي و القبر يا بيجاد
طلعت مسك علي فوق بدون أن تتكلم مع أي حد لامحها بيجاد وهي طالعة علي فوق بعصبية
وشاف ندي و هي خارجة من المطبخ و عمالة تضحك قرب بيجاد من ندي
بيحاد \ انتم اتجننتم صح مسك طالعة متعصبة وانتي خارجة من مطبخ ميته من الضحك في ايه
قربت ندي منه خش ارمي نظرة علي المطبخ بس براحة مد بيجاد رأسة من باب المطبخ وفجاءة انفجر من الضحك مقدرش يتحكم في نفسة كانت فاطمة من راسها لرجليها كلها ملوخية
التفت فاطمة ناحية صوت بيجاد وهو بيضحك
فاطمة / بغضب شديد بيجاد عجبك اللي مراتك عملته ده اقسم بالله ما هعديهلها بس الصبر حلو انا حوريها فاطمة ممكن تعمل ايه
بيجاد/فاطمة اتكلمي عدل يعني ايه مش هتعديهلها
فاطمة / يعني انت عاجبك اللي عملته فيا ده
ندي/ انتي اللي استفذتيها يا فاطمة بكلام وكنتي شايفة شكلها انها كانت متعصبة وعلي آخرها بس انتي فاضلتي تستفزني فيها بردو خلاص بقى اخدتي نصيبك انتي اللي. جبتية لنفسك من الاخر كده
بيجاد /خلاص بقي طلما انتي اللي غلطتي ما ترجعيش تشتكي
فاطمة / حانشوف كلام ده يرضي أبا الحاج و لا لاء
بيجاد/ بطلي بقا هيافا اوف
وبص لندي وغمز لها بس المهم يعني احنا حناكل ايه الملوخية كده بح في اكل و لا اجيب رغيف و اغمس من علي فاطمة
ندي حتموت من ضحك دخل امجد خير ايه صهله دي صوتك مسمع لآخر … وقطع كلامة سلاما قولا من رب رحيم ايه الشيء ده مين دي
ندي خلاص مش قادرة وقعت علي الأرض من كتر الضحك
بيجاد/ ماتاخدش في بالك دي فاطمة بلملوخية
امجد /مافهمتش بردو يعني بدل الارانب بلمولخية كده
بيجاد / مافهمتش ايه فاطمة بس عاملة ماسك ملوخية مافهومة اهيه
امجد /اااه ماسك ملوخية وده بيجلب الحبيب و لا بيعمل ايه
ندي /كفايا بقي حموت من الضحك
فاطمة وقد تملكها غضب السنين وبصوت عالي/ااايه بس خلاص خلصنا بقااا بس يكون في علمك يا بيجاد مش حعديها لمرأتك بس انا قرصتي و القبر يا بيجاد