رواية عندما يتحد القدر الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة نصر – مدونة كامو – قراءة وتحميل pdf

رواية عندما يتحد القدر الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة نصر

رواية عندما يتحد القدر الجزء الثاني

رواية عندما يتحد القدر البارت الثاني

عندما يتحد القدر
عندما يتحد القدر

رواية عندما يتحد القدر الحلقة الثانية

غزل : ماما انتي جيتي ازااي
ورده وهيا والده غزل : أنا بعت خاتم الوراثه وهاخدك ونهرب بعيد عن هنااا مش هستحمل اشوفهم بيجوزكي واحد زي داا هنقعد ف اسكندريه وربنا معانا
غزل حضنتهاا بدموع : ربنا يخليكي ليا يماما والله أول ما ننزل هشتغل واجيب فلوس العمليه وهتقومي بسلامه 🥺
نرجع لمرااد
مراد بعصبيه وهو بيوقع كل اللي ع المكتب : ازاااي اختفت ازااااي وأكمل بحزن : قالوا حامل بخالد يعني أنا كنت هبقا اب 😔
خالد بحزن : معلش يمراد هنلاقيها والله وهترجعلك هيا وابنك
مراد : مش هسيبهم هندمهم واحد واحدد
ملحوظه ياجماعه : غزل كانت ف مدرسه خاصه ودي منحه اتقدمت ليها من تفوقها وكانت امتياز السنين كلها تاني حاجه مراد مش عارف شكلها كويس اليوم اللي اتقابلوا كان سكر**ان هيا عارفه إنما هو لا تمام نرجع للروايه
وصلت غزل ووالدتها اسكندريه
ورده : هننزل هنا فيه واحده كانت جيران ليا من زمان فا رتبت معاها هنسكن هنا
كانت مدينه سكانيه متوسطه الحال
المهم راحوا لام محمد جيرانهم ادتهم المفاتيح ودخلوا البيت اللي هو اوضه وحمام ومطبخ بس
ورده : معلش يغزل هنعيش هنا لغايه ما الدنيا تتظبط بس دا اللي قد الفلوس
غزل : يماما أنا طالما موجوده معاكي ميهمنيش حاجه تاني
ورده : ربنا يخليكي ليا يحبيبتي واكملت بحزن هتعملي اي ف اللي فبطنك
غزل بحزن : مش عارفه يماما حقيقي مش عارفه خالص بس مش عايزا انزلوا حرام أنا مبسوطه بيه جداا
ورده : طب متجربي تروحي لمراد تاني وتعرفيه
غزل : مش هيصدق يماما هيقول اني نصابه أو طمعانه ف فلوسوا انا اخدت قرار اني اربي الطفل دا انااا
ورده : تمام يحبيبتي اللي يريحك أنا معاكي فيه
تعالوا معايا بعد مرور ٥ شهور دون احداث جديد
غير أن غزل برغم حملها وتعبها كانت بتشتغل ليل نهار عشان تجمع عمليه والدتها وبقت ف الشهر السادس وقربت تجمع الفلوس مراد أصبح بارد المشاعر قاسي القلب لا يعرف معني الرحمه ومازال بيدور ع غزل
ابو وأخو غزل الشركه اعلنت افلاسها وطبعاً اتعاقبووو وبالقوي كمان كلوا بفضل مراد ودلوقتي ف السجن لان الشركه اصلا كانوا بيغطوا ع جرايمهم وهو تهريب الحاجات اللي استغفر الله منها دي
نكمل بقا
وشخصيه جديده هتظهر
غزل نور الدين ودي شخصيه حربوقه كانت بتغير من غزل لان هيا كانت معاها في نفس المدرسه وفي نفس الصف فعرفت ايه اللي حصل في الفندق ده من ست شهور واستغلت الفرصه وهيا اصلا م محترمه و ملناش دعوه بقا المهم انها كانت حامل بس ف الرابع وهتبدا قصه جديده
نروح لغزل
دق دق ؟.
غزل : حاضر وفتحت
غزل بإستغراب : غزل
ايوا ياجماعه غزل نور الدين راحت لغزل بطله الروايه 😂🤌🏻
غزل نور بخبث : اي يحبيبتي وحشتيني خااالص اسفه ع اللي كان بيحصل ف المدرسه بس نتي عارفه بقا غصب ونتي عامله ايه واكملت بلامباله اي دا نتي حامل
غزل بطيبه : حبيبتي عادي ولا يهمك اه وقربت أولد ونتي
غزل نور بصت ع ايد غزل بصدمه وف نفسها : دا خاتم عيله الشريف كدا انا اكون ضمنت نفسي 😈.
غزل نور معلش بقا استأذنك ابات عندك لغايه م احجز ف الفندق
والدت غزل بغير راحه : عادي يحبيبتي بيتك
المهمه ناموا
وغزل نور رشت منوم ععليهم وهما نايمين واختت الخاتم من غزل وخبته في شنطتها وكملت نوم
صباح يوم جديد
غزل نور الدين : معلش يا حبيبتي انا همشي دلوقتي
غزل بطيبه : ماشي يا حبيبتي لو احتاجتي حاجه قوليلي
ومشيت
والده غزل ورده : يا غزل انا مش مرتاحالها
غزل بحسن نيه : يا ماما خلاص هيا عرفت عليها واعتذرت
ورده : اللي يريحك يا حبيبتي
بعد فتره
غزل : ماما مشفتيش الخاتم بتاعي
ورده : انتي ما بتخلعوش من ايدك
غزل بحزن : مش عارفه يا ماما بس انا مش لاقياه
ورده: هتلاقيه دلوقتي
واليوم عدا عادي
عند مراد بليل واقف ف شرفه اوضته لاقا واحده عايز تدخل تقابله استغرب ودخلها
مراد : انتي مين
شخص : أنا اللي كنت معاك ف الفندق
مراد بصدمه وشك : اييه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية مجنونة اليزن كامله وحصريه بقلم ميرو محمد - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يتحد القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top