رواية عشق الوقح الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم مايا النجار (الرواية كاملة)

 رواية عشق الوقح الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم مايا النجار

رواية عشق الوقح الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم مايا النجار

رواية عشق الوقح الفصل الثامن والعشرين 28

البارت الثامن والعشرون من عشق الوقح بقلم مايا النجار

يقترب فاروق منها بسرعه وهو يحملها ويضعها علي قدمه وهو يقول بهلع. شغغفف

لكنها لم تفق ليمسك فاروق الماء و يسكب علي يده ثم يمسح علي وجهها تفتح شغف عينيها بتعب تنظر اليه وتدخل لحضنه ليقول فاروق بقلق وهو يمسح على شعرها. مالك يا بابا 

تهز شغف رأسها وهي تقول. مفيش دوخت شويه 

يبعدها فاروق عن حضنه ثم يقول. طب تعالي نروح للدكتوره نتطمن و نشوف مالك 

شغف. مفيش حاجه والله هو وانا بجيب صينيه من المطبخ وقعت عليا حله حسيت اني دايخه جيت هنا وقعت 

يضمها فاروق بقوه ثم يقول. يا حبيبي مش تاخدي بالك 

يضع يده علي راسها وهو يمسح عليها لتتوجع شغف وتقول. مخدتش بالي والله شيل ايدك راسي بتوجعني 

فاروق بحنان. سلامتك يا قلبي تعالى نطلع فوق ترتاحي شويه 

شغف بتعب. سيبني شويه و هطلع 

نظر اليها فاروق وهي تغلق عينبها لتنام من التعب ينهض بها ويخرج للخارج تقابلهم صباح وتقول بخوف. مالها البت شايلها ليه يا فاروق 

فاروق بهدوء. مفيش حاجه ياما هطلعها ترتاح علشان تعبانه 

أنهي حديثه وهو يصعد للاعلي وهو ينظر اليها بعد ما نامت من شدة التعب يدخل بها الغرفه و يضعها علي السرير ويقول بهدوء. شغف قومي نروح للدكتوره نشوف ليكون حصل لدماغك حاجه نعمل أشعة ونتطمن

تفتح شغف عينيها وتنفى برأسها وهي تقول. محصلش حاجه يا بابا شويه صداع بس مش اكتر شويه و صحينى علشان احضر نفسي

فاروق بإستغراب مصطنع. تحضري نفسك لايه 

شغف. للفرح يا فاروق 

يقبل فاروق شفتيها بسطحيه ثم يبتعد ويقول. تؤ يا قلب فاروق ملكيش نزول وسط الرجاله تحت 

شغف. فاروق انا عاوزه احضر الفرح وبعدين ما انت هتكون موجود وغير كده مينفعش 

فاروق ببرود. ومينفعش ليه ايه الي هيقل نفعه انتي تسمعي الكلام وانتي ساكته خالص 

شغف بصوت عالي قليلا. ليه يا حبيبي ماسك عليا ذله ولا ايه 

فاروق بصوت عالي. انا همسكك ارميكي من البلكونه دلوقتي 

تضربه شغف علي كفته وهي تقول. بطل رخامه بقي عايزه انزل الفرح بجد 

فاروق بهدوء. والله ما هتنزلي انتي واكله عقلك ولا ايه انا انزل مراتي الناس تتفرج عليها وبعدين انتي لسه عروسه تاخدي عين يا حبيبي اترزعي بقا

شغف. ملكش دعوه سيبني انزل و انا هتحمل كل العقوبات إلى ممكن تحصل بس اشوف ناس غيرك 

ينظر اليها فاروق بغضب ويقول وهو يسحبها من أذنها. نفسي مخليكش تشوفي اصلا امشي من وشي يا شغف و بطلي دلع ها علشان انا جايب اخري منك 

شغف بغيظ. علي فكره انت اتغيرت لما انا كنت بنكد كنت بتعاملني احسن من كده دلوقتي اتغيرت اوي لا شكلي كده هرجع انكد عليك 

فاروق ببرود. تعرفي لو سمعت كلمه نكد تانى انا هعمل فيكي ايه هقطعك بسناني يا شغف انا بقولك جبت اخري منك يا بلوه 

تجلس شغف على قدمه وهى تقول. وانا عملتلك ايه بقي جيت جنبك انا 

يضع فاروق يده علي خصرها وهو يقول. تعبتيني يا شغفي تعبتيني و قضيتي عليا اقسم بالله ما خليتني فيا طاقه لحاجه فالدنيا 

شغف. هو انا قاسيه اوي كده يا فاروق 

يهز فاروق راسه ثم يقول. قاسيه و جاحده انا عمري ما تخيلت اني همر بده كله مع واحده بقا انا واحده تشغلني او تنكد عليا وعلي الي جابوني طب وحياة امي كنت رميتها ابعد ما ايدي تجيب

شغف ببراءة. يعني انت بتحبني بجد 

فاروق ببرود. لا يا روح امك مستحملك جلد ذات ربنا يستر و عيالي ميخدوش ذكائك يا شغف 

تبتسم شغف وتقول وهي تقبل وجهه. انا بحبك اوي علي فكره بحبك و بعشقك بكل تفاصيلك 

يضمها فاروق بقوه ثم يقول. انا هنزل علشان زمانهم جاين من الكوافير خليكي هنا تمام متخافيش مش هطول عليكي هما اصلا عاملين ليله علي الضيق كده ساعه بالكتير و ابقى عندك يا بطل ظبط سهره حلوه نسهرها مع بعض 

شغف. يعني انت مش هتاخدني معاك بجد طيب ليه 

فاروق بهدوء. حبيبي والله الموضوع ما مستاهل دول ساعه زمان وغير كده لو عايزه تنزلي انزلي بس مفيش سفر بكره انا مش قولتلك هنسافر بعد فرح الشباب انا هلغي الفكره من بعد نزولك تحت ها ايه رايك عايزه اي 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية سحر سمرة الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم بنت الجنوب – مدونة كامو - قراءة وتحميل pdf

شغف وهي تتسطح. لا مع نفسك انت انا هفضل هنا متتأخرش عليا بس 

يقبل فاروق شفتيها ثم يقول. مش هتأخر يا حبيبي بعشقك يا بت 

تمسح شغف علي وجهه وهي تقول. وانا بموت فيك يا قلب البت يلا بقي انزل علشان تجيلي بسرعه 

يقبل فاروق يدها ثم يقول. لو عاوزه حاجه رنى عليا سلام 

وينزل للاسفل ينظر إلى تحضيرات الزفاف و يجلس على كرسي ليري الذي يجلس أمامه وهو يقول. مبروك يا ونش عقبال ما تشيل عيالك 

يرفع فاروق راسه ثم يقول ببرود. الله يبارك فيك عقبالك يا ناصر 

ناصر ببرود. بعد ايه خلصت و البركه فيك

فاروق ببرود. اولا مخلصتش لسه قدامك الدنيا و في الف واحده تتمناك ثانيا افهم يا حمار انا و اقسم بالله العظيم ما فاكر اني عملت حاجه و لو فاكر كنت هقول مش هخاف منك يعني 

ناصر بهدوء. فاروق انا تعبت من الي كتمه جوايا و خلاص زهقت من القرف ده انا متاكد ان نجلاء عملت حاجه علشان تخليك تعمل الي عملته بس مش قادر انسي ان صاحبي عمل كده مش قادر والله العظيم حاولت مره و اتنين و عشره بس الكره في قلبي بيذيد انا خلاص قررت اني هسافر بره البلاد ومش هنزل مصر تاني غير علي موتي

فاروق بغضب. انت بتقول ايه يا ناصر موت ايه و سفر ايه انا مش هسمحلك تسافر و ترمي نفسك في مكان متعرفش فيه حد تسافر ايه و ليه علشان واحده خاينه ولا علشان ايه هي الي المفروض تهرب مش انت يا ناصر ما تفهم يا حمار بقي طلعت ميتين اهلي

ناصر. مش قادر اشوفها وهي رايحه وجايه قدامي ولا علي بالها الى عملته عايشه حياتها وانا الي بتقطع يا فاروق انا خسرت قدام واحده خاينه زي نجلاء 

فاروق بهدوء. ناصر الي يشوفك يقول انك كنت هتموت عليها احنا دفنينه سوا يا صاحبي محدش يعرفك اكتر مني فوق لنفسك يا ناصر فوق و بطل

وقف الدور الي انت عايش فيه ده نجلاء خاينه ومش من دلوقتي لا هي خاينه ومن زمان اوي فبلاش تعمل نفسك مصدوم فيها 

ناصر. طب نجلاء خاينه وانت يا صاحبي 

فاروق ببرود. وانا ايه انا لو فاكر حاجه كنت قولتلك عليها بس انا وحياة امي ما فاكر حاجه 

ناصر بستفزاز. عامل ايه مع المدام 

يغضب فاروق بشده ثم يقول. ناصر اوعي تجيب سيره مراتي اقسم بالله العظيم اموتك وما افكر في العواقب مراتي خط احمر الي يفكر بس انه يجيب سيرتها اقتله 

ناصر ببرود. هو سيرة الي تبعك خط احمر و الباقي خط اتصالات الي مترضهوش علي نفسك بلاش ترضي به علي غيرك يا ونش 

فاروق ببرود. سكه و دغري يا ناصر هتنسي الي حصل و تفتح صفحه جديده ولا هتفضل عايش في الي حصل زمان ها 

ناصر. مش قارد اسامحك يا فاروق انت جيت علي كرامتي يا صاحبي 

فاروق بغضب. و لذمتها ايه صاحبي بقي ما تيجي تاخدني قلمين يا ناصر يمكن تهدى و نخلص من ابو الحوار ده انا مهريتش في حوار اكتر من الحوار ده وانت مش راضي تصفى يبقي انا كده عداني العيب معاك يا صاحبي 

يبتسم ناصر ثم يقول. طيب يا عم ننسي و نفتح صفحه جديده بس تعزمني علي العشا نسرب عمار و سراج مع مراتتهم و نروح عند الواد شبح عامل حتة كبده انما ايه يا ونش صاروخ بس الحساب عليك ها

فاروق بصوت عالي. تصدق يالا انت ما عندك دم بقي انا لسه متجوز و صارف و مجوز اختي لسه ده كله ورا بعضه وانت عايزني انا الي اعزمك بقولك ايه يا ناصر خليك مش بصالح حد انا استني لحد ما يبقي معايا فلوس 

ناصر بقرف مصطنع. ابو العفانة يا جدع خلاص انا الي هعزمك 

يخبط فاروق علي كفته ثم يقول. اصيل يا واد يا ناصر بس انا لسه عريس ومينفعش اغيب عن الشقه كتير خليها برضو بعد سنه انا ما صدقت هرتاح من سراج و عمار شويه احنا ناجل الصلح لحد سنه 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية غرام المعلم الفصل الرابع عشر 14 بقلم مايا النجار (الرواية كاملة)

ناصر بصوت عالي. ايه يا عم سنه سنه ايه خلاص خليك جنب المدام انا غلطان وابن كلب اصلا علشان فكرت اصفى مع واحد زيك 

كاد فاروق ان يتحدث ولكن يري السيارات تأتى بالزفه لينهض هو و ناصر ويذهبوا للسيارات ويفتح باب سياره عمار و يساعد تسنيم لكي تخرج و يضمها بحنان وهو يقول. الف مبروك يا قلب اخوكي ربنا يهنيكى مع عمار هو راجل و هيعرف يحفظ عليكي انا مسلمتكيش الا لراجل انا واثق فيه 

تسنيم. عارفه يا حبيبي 

يقبل فاروق راسها ويتركها لعمار ليذهب للمكان المخصص ليهم و لم يمر وقتا كثيرا وكانوا يذهبوا الي شقتهم ويذهب فاروق الي شقته ويدخل الي الغرفه يراها تجلس علي السرير وهي ترتدي قميص نوم خفيف باللون الاسود ليبتسم ثم يقول بوقاحه. الاسود عليكي قتاااال يا فرسه ليلتنا نار 

شغف بغيظ. ملكش دعوه بيا نزلت و انبسط لوحدك بقي كده يجيلك نفس تروح الفرح من غيري 

فاروق بهدوء. فرح ايه يا هبله والله ما كان محصل فرح ده حاجه علي الضيق كده علشان ابن عم سراج مات و لسه مكمل الاربعين من مفيش و عملوا حاجه علي الضيق يعني انتي سمعتي صوت اغاني حتي 

تنفى شغف برأسها رأسها ثم وتقول. طب ليه مستنوش فتره كمان

يسحبها فاروق من خصرها ثم يقول. واحنا مالنا دلوقتي خلينا في بعض أكلتي 

شغف ببراءة. اه انت تاخرت علي فكره 

فاروق وهو ينظر الي شفتيها. حقك عليا يا قلبي 

ولم ينتظر ردها كان يهبط علي شفتيها يقبلها بنهم وهو يميل بيها علي السرير تحاول شغف تبعد شفتيها عن شفتيه ولكنه يمسك رأسها ويهبط عليها بقوه 

يدخل الشقه وهي معه ومع غلق الباب تفزع هي ينظر اليها بإستغراب ثم يراها تبتسم بتوتر وتقول. هو فين ذياد 

عمار بهدوء. هيبات عند امي كام يوم كده 

تسنيم بإستغراب. ليه 

يرفع عمار حاجبه ويقول. هو ايه الى ليه 

تسنيم بتوتر من نظراته. ليه يقعد مع خالتو ما يجي يقعد معانا يعني عادي 

يبتسم عمار وهو يقول. خليه يومين علشان نعرف ناخد راحتنا مع بعض وبعد كده نجيبه يعيش معانا وبعدين هو تحت مش بعيد عننا 

تهز تسنيم راسها ثم يقول عمار. ادخلي غيري الفستان 

تهز رأسها مره ثانيه و تدخل الغرفه لكي تبدل ثيابها

بعد فتره تخرج من الحمام وهي ترتدي بيچامه ستان باللون الأبيض ينظر اليها عمار ليبتسم بإعجاب شديد يراها وهي تجلس بتوتر ولا يعرف عمار ماذا يفعل ليقول في داخله. قوم يالي تنشل انت هتبلم فيها هتتفضح بكره الصبح اعمل حاجه 

قال حديثه وينهض يسحبها من يدها ليشعر برعشتها بين يده ثم تقول بخوف و توتر. في ايه 

لم يرد عليها عمار ليقبل شفتيها بهدوء وهو يسطحها علي السرير وهو فوقه لتصبح زوجته امام الله والجميع

يغلق الباب بقوه ثم يقول بحماس. ايوووووه بقي أخيرا اتقفل علينا باب واحد يوم امك اسود يا رورو هطلع عليكي كل الي عملتيه فيا الفتره الي فاتت

تبتسم روان ببالها ثم تقول. سراج اعقل كده علشان اقسم بالله العظيم انا ما فيا غير صوت اصوت و افضحك ابعد عنننني ياااااض 

صرخت في اخر حديثها امسكها بقوه من خصرها ثم قال بوقاحه. ابعد عنك ايه بس ده ليلتنا صباحي يا بت وحياة الايام السوده الى انتي و اخوكي عايشتوني فيها ما هحلك 

تنظر اليه روان وهي حقا خائفه وسوف تبكي ليقول سراج. لا انتي هتعيطي من دلوقتي لا يا بطه العياط جاي في الطريق

روان. ابعد عني ياض الي يشوفك دلوقتي ميشوفكش وانت بتجري ورا عمار علشان يوفق عليك 

سراج بغمزه. ما خلاص العصفوره الي كنت بجري علشانها بقت في القفص بتاعى

تبتسم روان ولم تنتبه علي هذا الوقح الذي سحب السحاب الخاص بالفستان و انزل يدها لكي يقع الفستان علي الارض كانت سوف تصرخ ولكن يبتلع سراج صراخها باول قبله وهو ياخذها علي الغرفه ويغلق الباب بقدمه ولم يترك شفتيها و يجعلها سراج له و ملكه بعد ذلك العناء

في صباح يوم جديد دخلوا الشقه بعد ما ذهبوا إلى تسنيم لكي يطمئنوا عليها يضمها من ضهرها ثم يقول. ادخلي حضري الشنطه علشان نلحق نوصل بدري 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية اللؤلؤة السوداء (من انا) الفصل الثالث 3 بقلم عائشة الكيلاني - قراءة وتحميل pdf

شغف بنعاس. طيب ما ننام شويه يا فاروق انا تعبانه و ملحقتش انام 

فاروق بهدوء. بطلي دلع بقي و خلينا نخلص او نلغي الموضوع من اصله 

شغف. انت بتتلكك يا فاروق مش عايز توديني شهر عسل 

فاروق ببرود. هو انا جيت جنبك ما بقولك روحي اجهزي وانتي الي مش راضيه يبقي مالي انا ادخلي ظبطي شنطتك علشان نمشي يلا 

شغف. انا عاوزه انام شويه بس انت مستعجل ليه 

فاروق بصوت عالي. مستجعل ايه يا ماما احنا متكلمين من اول امبارح اننا هنسافر صح عايزه تروحي ادخلي مش عايزه تعالي نكمل الي مكملش امبارح 

شغف بتوتر. فاروق انا صعبان عليا خالتو صباح يعني تسنيم لسه سايبها واحنا هنمشي و نسيبها مش حرام 

يقبل فاروق وجهها ثم يقول. خالتي هتيجي تقعد معاها اليومين دول متخافيش عليها 

شغف. يعني هي مش هتزعل انك هتسيبها

فاروق بهدوء. لا يا قلبي وبعدين احنا مش هنفضل كتير يومين بس نغير جو و هنرجع تاني يلا بس انتي ادخلي علشان كل ده من وقتنا 

تهز شغف رأسها وتذهب للغرفه ينظر خلفها فاروق ويبتسم بعشق وهو الان يرتاح كثير معها أصبحت احسن وهذا يسعده بشده يجلس علي الأريكة وهو ينتظرها ولم يمر كثيرا وكانت تخرج وهي في يدها الحقائب ليقول. هما يومين يا قلبي ايه ده كله 

شغف. حاجاتي 

فاروق بهدوء. يعني هنشيل الشيله دي كلها رايح جاي يا شغف خدي الحاجات المهمه بس

شغف وهي تعض علي شفتها. ما دول الحاجات المهمه بس مخدتش حاجه 

يحرك فاروق راسه و يخبط قدمه ثم ينهض ياخذ منها الحقائب ويقول. اقفلي الباب يا شغف 

أغلقت الباب وسارت خلفه الي الاسفل ويضع فاروق الحقائب في السياره و يذهب لكي يقود السياره 

تخرج من الحمام وهي ترتدي بيچامه تنظر اليه وهو ياكل وتقول بهمس. بنى أدمين ماعندهاش احساس 

يرفع هو راسه ثم يقول. بتقولى ايه يا رورو مش سامع صوتك يابا ارفعى صوتك و سمعيني 

روان. انت بنى ادم معندكش احساس يا سراج بس كده مش هخلي حاجه في نفسي

يسحبها سراج ويجعلها تجلس علي قدمه وهو يقول. طب ليه طولة لسان هتخليني اقلب عليكي وانتي لسه عروسه 

تضع روان راسها علي كتفه وتقول. انا ممكن ارجع لعلياء والنبي هي وحشتني اوي خليني ارجعلها يا سراج

تنهي حديثها و تبكي ليضعها سراج ويقول بهدوء. ليه النكد ده يا قلب سراج خلاص اهدي

روان بدموع. عايزه اروح لماما حتي شويه صغيره والنبي خليني اروحلها

سراج بهدوء وهو يمسح دموعها. مينفعش يا حبيبي الناس تقول ايه خليها بعد يومين وهي اصلا هتجي في السبوع و ادخلي كلمها شويه 

تنفى روان برأسها ثم تقول. انا مش عاوزه اكلمها انا عايزه اروحلها خليني امشي من هنا 

ينفخ سراج ثم يقول. طب كلي علشان تنامي شويه يمكن تصحي فايقه 

روان. بطني وجعاني مش عاوزه اكل وديني عند ماما بقي

سراج بغضب. روان ايه ياما ماما ماما مفيش سيره غيرها ولا ايه عيله صغيره انتي عايزه ماما اعقلي شويه 

تنهض روان بزعل وتدخل غرفتهم ينظر خلفها سراج ويمسك الكأس يرميه علي الأرض ثم يدخل لها يراها تبكي وهي تتسطح علي السرير ليذهب اليها و يضمها بقوه وهو يقول. اسف والله معلش يا حبيبتي 

ترفع روان راسها وتقول. يا بارد يا حقير بتعلى صوتك عليا كلم عمار يجي يشوف صاحبه بيعمل ايه مع اخته 

سراج بوقاحه. حاضر هكلمه و هقوله بعمل ايه مع اخته بس بعد ما اعمل حاجه 

يقول حديثه ثم يرميها علي السرير ويهبط فوقها يقبل شفتيها بقوه وياخذها الي عالمهم الخاص 

بعد فتره يخرج من الحمام بعد ما جعلها تاخذ حمام دافئ يدخلها الغرفه ويقول بهدوء. البسي انتي حاجه علشان متاخديش برد وانا هاخد دش وارجع

روان. خلاص امشي 

يبتسم سراج ويذهب إلى الحمام ياخذ حمام و يلف المنشفة حول خصره يدخل الغرفه ويبرق عينه وهو يراها تمسك الهاتف الخاص به و ملامحها لا تفسر وووو

وكده بارت خلص رأيكم و توقعاتكم في البوستات استنوننننننننننننني في بارت جديد بقلم مايا النجار باي بااااااااي

رواية عشق الوقح الفصل التاسع والعشرين 29 من هنا

رواية عشق الوقح كاملة من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top