رواية صراع الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم مصطفي محسن (الرواية كاملة)

رواية صراع الأخوة الفصل العاشر 10 بقلم مصطفي محسن

رواية صراع الأخوة الفصل العاشر 10 

أحمد وقف عند باب الشقة وقبل ما يخرج بص لرانيا وقال بنبرة غضب: يوسف لو حصله حاجة… مش هيكفيني فيكم حد أبداً، وخبط الباب وراه ومشي، عاطف بص لرانيا بنظرة كلها خيبة وقالها: ليه عملتي كده؟ هتضيعينا كلنا بسبب تسرعك… حرام عليكي، وسابها وخرج.

رانيا بصت لحمزة وحضنته بقوة وكأنها خايفة من الدنيا تاخده منه تانى، فجأة تليفون رانيا رن، ردت لقت الضابط، قال لها: رانيا لازم تخلي بالك كويس من عاطف جوزك… هو السبب في اللي حصل لكم ده، رانيا قالت بذهول: إزاي؟ الضابط قال: تعالي لي القسم هو انتى هتفهمي كل حاجه.

وبالفعل رانيا أخذت حمزة ورحت القسم ودخلت مكتب الضابط، الضابط قال لها بهدوء: عاطف عمل كده عشان يلبسها لأحمد أخوكي… عشان ينتقم منه وفي نفس الوقت يرجعلك حقك، رانيا قالت: وانت عرفت إزاي؟ الضابط قالها: عشر دقايق… وهتعرفي كل حاجة.

وبالفعل بعد عشر دقايق العسكري دخل المكتب وقال للضابط: سارة عبد المجيد برا، الضابط قاله: خليها تدخل، سارة دخلت المكتب والضابط قال لها: اقعدي يا سارة، قعدت وهي باينة عليها متوترة، الضابط قال لها: اللي قلتيهولي قبل كده عاوزك تقولي نفس الكلام قدام رانيا، سارة هزت راسها وقالت: حاضر.

سارة قالت: أنا فعلاً اتجوزت أبوكي، وكل ده كان من تخطيط أحمد أخوكي، وبعد ما سامي توفى أحمد قال لي لو عاوزة ترجعي الشغل مافيش مشكلة ولو عاوزة تقعدي في الشقة اقعدي وهتقبضي مرتبك كل أول شهر، أنا قلت له خلاص هقعد في الشقة بس هجيب بابا وأخويا يعيشوا معايا أحمد قال مافيش مشكلة.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية عهد الدباغ الفصل الرابع عشر 14 بقلم سعاد محمد سلامة - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

وبالفعل بابا وأخويا قعدوا معايا في الشقة، الضابط قطع الكلام وبص لرانيا وقال لها: الكلام ده صحيح لإن لما راقبت أحمد كان بيطلع شقة ويقعد فيها ساعة وينزل، ولما طلعت الشقة لقيت راجل كبير قاعد على كرسي متحرك، سارة قالت: ده بابا، الضابط قال لها: كملي يا سارة، سارة هزت راسها وقالت: حاضر.

سارة قالت: في يوم لقيت رقم غريب بيتصل بيا، رديت وقلت مين؟ قال لي أنا عاطف جوز رانيا، قلت له خير؟ قال لي عاوزك في موضوع مهم جداً، ينفع أقابلك النهاردة؟ قلت له مافيش مشكلة، وبالفعل اتقابلنا في كافيه صغير، أول ما قعدنا قال لي: أنا عاوزك تعملي اللي هقولك عليه وهديكي عشرة في المية من ميراث رانيا.

أنا اتوترت وقلت له عاوزني أعمل إيه؟ عاطف قال لي: عاوزك تروحي الشقة بتاعتى دلوقتي وتخبطى على باب وهيفتحلك، حمزة قوليله بابا عاوزك عشان يجيبلك الحاجات اللي بتحبها، قلت له ليه؟ قال لي: عشان هتهم فيها أحمد وأول ما حمزة يختفي هعرف أحطه تحت إيدي، يا يرجعلي الميراث رانيا يا هتهمه انه اخد ابنى وهخلي سمعته في الأرض.

أنا اقتنعت وقتها وعملت كده بالظبط، وبعدها أجرلي شقة وقعدنا أنا وحمزة فيها وكان بيجيب لنا كل الطلبات، وبعد كام يوم قالى الموضوع باظ انا هاخد ابنى وانتى هترجعى شقتك،  قلت له على حقى اللي وعدني بيه، قال لي أنا ماخدتش حاجة ولو قلتي لحد حاجة هتهمك إنك خدتى حمزة.

أنا قلت له مش هقول لحد بس بصراحة ماكنتش واثقة فيه، ولما عرفت إن فيه محضر معمول ليا في القسم جيت على طول وحكيت للضابط كل حاجة بالتفصيل، رانيا كانت مذهولة من اللي بتسمعه وقالت: يعنى عاطف جوزي هو السبب في كل اللي حصل؟ الضابط قالها: الحكاية وضحت، وأنا هأمر بضبط وإحضار عاطف.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية عندما يتوه القمر الفصل الثامن 8 بقلم نورا محمد علي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رانيا قالت له: وانت واثق إزاي إن كل ده حقيقى؟ يمكن تكون بتكذب، الضابط قالها: أنا شفت الشقة بنفسي وسمعت التسجيلات، وعشان أتأكد أكتر خليت سارة تكلم عاطف وفتحت السماعة وسمعت كل حاجة، رانيا قالت له: ممكن تأجل موضوع ضبط عاطف دلوقتي، الضابط بص لها وقال: ليه؟ رانيا بلعت ريقها وقالت: لأني أنا وقعت في مشكلة كبيرة، الضابط ضم إيده وقالها: مشكلة إيه تاني؟.

انتظروا الجزء الحادى عشر بكرة ان شاء الله

#قصص #قصص_رعب #قصص_رعب_حقيقة #خوف #رعب #صراح_الاخوه #مصطفى_محسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top