رواية دنيتي انتي كامله وحصريه بقلم جيجي
الاول… ملقتيش غير ده وتحبيه ده مندوب عزرائيل عايز يا خد روحك بدم بارد يا هبله افهمى ده ابن سماح ملقتيش غيره ده عايز ينتقم منى فيكى البنت كانت متخبيه ورى امها
وقالت…ايوه مين سماح دى وليه ابنها هينتقم منك ليه ها عملتهم ايه عشان يكرهوك كده
سامى قال….يوه مش هنخلص ابعدى يا ليلى بس خلينى افهمها
ليلى قالت…بس من غير ما تمد ايدك وانتى يا دنيا يا حببتى اسمعى كلام بباكى
دنيا قالت….لا مش هسمع كلامه انا بحب عز وهتجوزو
سامى قال ….سامعه بنتك بتقول ايه يا ليلى
ليلى ….قالت سامعه يا اخويا سامعه انت بس هدي نفسك يا سامي كده هيطقلك عرق اهدى
سامي قال بزعيق…… انا مش هقولك عملنا ايه يا دنيا لان انا مش مطلوب مني ابرر لحضرتك حاجه ولو شفتك واقفه معاها تاني يا دنيا انا هعرف كويس قوي ازاي اخليكي ما تشوفيهوش تاني لاني حقتله بايدي ساعتها ابقى روحى زوريه في المقابر يا حلوه دنيا بصيتله بدموع
وقالت….. ليه كده انا بحبه يا بابا بحبه
سامي قال ….وهو مش بيحبك انتى بالنسباله مش اكتر من انك مجرد كوبري علشان يوصلوا ليا افهمي يا غبيه ده عايز يوصللي عن طريقك اغنيهالك وبعدين حتى لو مش معانا مشاكل مع بعض ومش عايز ينتقم منى ومش عايز يوصللي عن طريقك تتجوزي ده الكحيان ده طب ده ما فيش في جيبه 3 جنيه على بعض
دنيا قالت…. وانا اخر همى الفلوس انا بحب عز وعايزه اعيش معاه لو في اوضه فوق السطوح مش مهم انى افضل زي ما انا في مركزي ده انا عايزه اكون معاه
سامي قال …غورى من وشي اطلعى على اوضتك يلا
دنيا طلعت على اوضتها وبقت تعيط وكان تليفونها بيرن بصيت للاسم ومسحت دموعها وقفلت الباب بالمفتاح
وقالت ….ايوه يا عز ازيك يا حبيبي وسمعت شويه
وقالت…. لا ما فيش حاجه انا كويسه بس ما كنتش فاضيه كان معايا ضيوف تحت وما انتبهتش للتليفون وسمعته شويه
وقالت ….طيب ماشي ياعز بص انا وافقت على اللي اتفقنا عليه لان بابا مش راضي يتنازل عن الموضوع ومش راضي يفهم انك بتحبني ومصمم انك عايز تنتقم منو
هو مسابليش اي خيار تاني اول ما يناموا بالليل هكون عندك ماشي يا حبي باي وقفلت معاه واستنت الليل يليل وطلعت جرى من البيت ولقت عز مستنيها تحت البيت فى العربيه وركبت جمبه ومشى بسرعه بعد شويه كانو وصلو لشقه صغيره وكان فى مأذون واتنين معاه وكتبه الكتاب
وعز قال….. اخيرا يا روحى بقينا لوحدنا اخيرا هتبقى ليا بس شاف الدموع فى عيونها مسحهم باديه
وقال….. دنيا حببتى مالك فيكى ايه انتى مش مبسوطه
دنيا قالت…لا انا مبسوطه قوى بس انا كان نفسى اهلى واصحابي يحضره دا احنا حتى معملناش فرح
عز قال ..مش محتاجين نعمل فرح انا كل يوم هعيشو معاكي هيبقى فرح انا ما صدقت نتجمع يا دنيا ده حلم حلمت بيه ايام وليالى وشدها من وسطها قربها ليها
وقال…ايه الجمال ده كله يابت حتى وانتى زعلانه قمر
دنيا ضحكتت بكسوف بس الباب خبط جامد وجيه صوت
سامى بيقول بزعيق ….عز افتح يا واطى فين بنتى افتح يا حقير افتح الباب ده هكسره على دماغك دنيا اتخبت ورى عز ومسكت فيه بخوف
وقالت…ايوه مين سماح دى وليه ابنها هينتقم منك ليه ها عملتهم ايه عشان يكرهوك كده
سامى قال….يوه مش هنخلص ابعدى يا ليلى بس خلينى افهمها
ليلى قالت…بس من غير ما تمد ايدك وانتى يا دنيا يا حببتى اسمعى كلام بباكى
دنيا قالت….لا مش هسمع كلامه انا بحب عز وهتجوزو
سامى قال ….سامعه بنتك بتقول ايه يا ليلى
ليلى ….قالت سامعه يا اخويا سامعه انت بس هدي نفسك يا سامي كده هيطقلك عرق اهدى
سامي قال بزعيق…… انا مش هقولك عملنا ايه يا دنيا لان انا مش مطلوب مني ابرر لحضرتك حاجه ولو شفتك واقفه معاها تاني يا دنيا انا هعرف كويس قوي ازاي اخليكي ما تشوفيهوش تاني لاني حقتله بايدي ساعتها ابقى روحى زوريه في المقابر يا حلوه دنيا بصيتله بدموع
وقالت….. ليه كده انا بحبه يا بابا بحبه
سامي قال ….وهو مش بيحبك انتى بالنسباله مش اكتر من انك مجرد كوبري علشان يوصلوا ليا افهمي يا غبيه ده عايز يوصللي عن طريقك اغنيهالك وبعدين حتى لو مش معانا مشاكل مع بعض ومش عايز ينتقم منى ومش عايز يوصللي عن طريقك تتجوزي ده الكحيان ده طب ده ما فيش في جيبه 3 جنيه على بعض
دنيا قالت…. وانا اخر همى الفلوس انا بحب عز وعايزه اعيش معاه لو في اوضه فوق السطوح مش مهم انى افضل زي ما انا في مركزي ده انا عايزه اكون معاه
سامي قال …غورى من وشي اطلعى على اوضتك يلا
دنيا طلعت على اوضتها وبقت تعيط وكان تليفونها بيرن بصيت للاسم ومسحت دموعها وقفلت الباب بالمفتاح
وقالت ….ايوه يا عز ازيك يا حبيبي وسمعت شويه
وقالت…. لا ما فيش حاجه انا كويسه بس ما كنتش فاضيه كان معايا ضيوف تحت وما انتبهتش للتليفون وسمعته شويه
وقالت ….طيب ماشي ياعز بص انا وافقت على اللي اتفقنا عليه لان بابا مش راضي يتنازل عن الموضوع ومش راضي يفهم انك بتحبني ومصمم انك عايز تنتقم منو
هو مسابليش اي خيار تاني اول ما يناموا بالليل هكون عندك ماشي يا حبي باي وقفلت معاه واستنت الليل يليل وطلعت جرى من البيت ولقت عز مستنيها تحت البيت فى العربيه وركبت جمبه ومشى بسرعه بعد شويه كانو وصلو لشقه صغيره وكان فى مأذون واتنين معاه وكتبه الكتاب
وعز قال….. اخيرا يا روحى بقينا لوحدنا اخيرا هتبقى ليا بس شاف الدموع فى عيونها مسحهم باديه
وقال….. دنيا حببتى مالك فيكى ايه انتى مش مبسوطه
دنيا قالت…لا انا مبسوطه قوى بس انا كان نفسى اهلى واصحابي يحضره دا احنا حتى معملناش فرح
عز قال ..مش محتاجين نعمل فرح انا كل يوم هعيشو معاكي هيبقى فرح انا ما صدقت نتجمع يا دنيا ده حلم حلمت بيه ايام وليالى وشدها من وسطها قربها ليها
وقال…ايه الجمال ده كله يابت حتى وانتى زعلانه قمر
دنيا ضحكتت بكسوف بس الباب خبط جامد وجيه صوت
سامى بيقول بزعيق ….عز افتح يا واطى فين بنتى افتح يا حقير افتح الباب ده هكسره على دماغك دنيا اتخبت ورى عز ومسكت فيه بخوف
فصول الرواية: 1 2