رواية جمرات الغرام الفصل الخامس 5 بقلم ملك طارق – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية جمرات الغرام الفصل الخامس 5 بقلم ملك طارق

“الحلقه الخامسه”

__أمضي هنا يا عروسه.
قالها المأذون بإبتسامه لنيهان التي كانت تنظر لحيدر بترجي لكي لا يتمم الزواج ولكن ليس كل ما يتمناه المرء يدركه نظر له جيدر بنظرها تعلمها جيدا فامسكت القلم بأيدي مرتعشه ومضت باسمها مضت علي موتها وليس زوجها
اخذ المأذون الدفتر من يدها وغادر ولم يبقي غير نيهان ومرام وحيدر

_مبروك يا نيهان انا همشي بقا

هتفت نيهان برهبه _خليكي ونبي لأحسن يعمل فيا حاجه

هتفت حيدر هذه المره قائلاً _نورتي يا دكتوره مرام اتفضلي انتي

غادرت مرام واسرعت نيهان نحو الغرفه سريعاً لكي تغلق الباب ولكن كانت قدم حيدر اقوي حتي تفصل بين الباب والحائط دفع حيدر الباب بقوه وفاتحه ودلف وأغلق الباب خلفه

هتف بخبث _هو ينفع عروسه تقفل الباب وعريسها بره الاوضه

أردفت نيهان بخوف_ اوعي تفكر اني ممكن اسمحلك تلمسني فاااهم يا يا. بن الجبالي

أخذ يقترب منها وعيونه تلمع بالشر امسكها من خصلات شعرها الغجريه قائلاً من ما بين أسنانه _انتي فاكره نفسك ايه هاا دا انتي حاجه كده نكره ملهاش لازمه

قالت نيهان وهو تدمع وممسكه بيده الممسكه خصلات شعرها _بدل ما انا نكره زى ما انت بتقول اتجوزتني ليه ها هتموت وتلمسني ليه يا حقير ياا واطي

صفعها حيدر علي وجهها وعلي أثرها سقطت علي الارض لتسير الدماء من أنفها انحني لمستواها وامسكها من خصلات شعرها ورفعها لوجهه قائلاً _علشان اذلك هندمك علي اليوم إلا فكرتي فيه تتحديني يا يا نيهان الحديدي
وبدأ في نزع ملابسها وتقبليها علي شفتيها ورقبتها غصب عنها قائلاً _انا هأدبك يا نيهان الحديدي

أخذت نيهان تقاوم هجومه الكاسح علي شفاتيها قائله ما بين دموعها قائله _ارجوك بلاش ابعد عني كفايه اني اتجوزتك غصب عني

هتفت حيدر بتشفي _اتذلي ليا كمان اتذلي

وأخذ يقبلها ويصفعها علي وجهها بشده وهو يمزق إليها ملابسها ويقبلها من شفتيها ويطبع بعض العلامات علي عنقها الصغير

أردفت نيهان بدموع وصراخ _انا متعودتش انذل لحد بس انت مينفعش ابدا تلمسني لأن انا وانت عكس بعض يا حيدر انت ممكن تكون قاسي…. قاتل.. مجرم….. بس انت مش حيوان يا حيدر مش حيوان علشان تاخد حاجه مني غصب عني مش حيووواان…… متخدش أعز حاجه مني غصب خليني احتفظ بيها للإنسان إلا هحبه ارجوك يا حيدر…. اعتبرني اخت ليك.. هيرضيك يحصل فيها كده… أرجوك ابعد انت مش حيوان يا حيدر

نظر لها حيدر مطولاً ثم تركها وغادر الغرفه بأكملها وتركها تبكي علي حالها

************
في إحدي الأحياء الراقية في شقه “العمري”
كانت تجلس “رنيم” في غرفته شارده في “زين “وتصرفاته معاها تعلم أنه لم يحبه قط تعلم أن قلبه ليس معاها بل مع “مرام” تعلم بكل شئ ولكن هي تحبه بل تعشقه راضيه بأن تتزوجه وهو يعملها بالحسنه والطيبه يكفي بإن تكون بجواره يكفي ذلك قط فاقت من شرودها علي صوت الباب يفتح وتدلف والدتها بإبتسامه قائله _حبيبت ماما مالك

قالت رنيم بإبتسامه باهته _مليش يا ماما انا كويسه

قالت زينه والده رنيم بإبتسامه _علي ماما برضه يا رنيم في أيه

قالت رنيم وهي ترتمي في حضنها قائله ببكاء_مش بيحبني يا ماما وانا مبقتش قادره أستحمل والله لو كنت جبل لتهديت يا ماما عماله اول هيحبني وينسي مرام لكن مفيش فايده يا ماما مفيش

هتفت زينه بإبتسامه هادئه _حبيبتي قلوبنا مش بأيدينا مش بأيدك اانك تخدي قلبه لكن بأيدك تخدي عاقله لحد مينشغل بيكي وساعتها قلبه هيتعلق بيكي تلقائياً

هتفت بأمل مرام وهي تمسح دموعها _تفتكري

هزت زينه رأسها بنعم وبداخلها تتمني ذلك ولايكسر بقلب إبنته التي لا تفعل ذنب في هذه الدنيا سوي انها أحبت “زين الدمنهورى “
****************

كان مثل االثور الهائج لقد وضعت في موقف موجع نعم هو قاسي لبعض الشئ ولكنه ليس حيوان أو مجرم أو قاتل نعم هو أحبها احب نيهان وبشده منذ أن وقعت عينيه عليها في المستشفي قلبه ينبض بشده عندما يراها ولكن هي تراه قاتل… مجرم.. حيوان تذكر أهم شئ في تلك الموضوع فركض سريعاً نحو غرفتها فتحها بقوه ففزع نيهان
فهتفت بخوف _أنت جاي هنا ليه اطلع بره لو سمحت

هتف حيدر بهدوء _أهدي يا نيهان انا جاي اخد منك السلسلة هاتيها لو سمحتي

هتفت نيهان بكذب_بس هي مش معايا

_معاكي يا نيهان معاكي مرام جبتها ليكي انهارده من الدرج إلا كان في المستشفي

هتفت برهبه _وانا ايه يضمن ليا انك متموتنيش بعدها

هتف حيدر بهدوء _اكيد مش هقتلك يا نيهان لأن مش حد غبي عشان اقتلك ومش هقتلك لاني محتاجلك بعدين

هتفت نيهان بهدوء __؟؟؟؟؟؟؟



نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم مي عبدو – مدونة كامو - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top