رواية جبريل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم صابرينا – مدونة كامو – قراءة وتحميل pdf

رواية جبريل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم صابرينا

رواية جبريل الجزء الثاني والعشرون

رواية جبريل البارت الثاني والعشرون

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الثانية والعشرون

في غرفه العمليات
…………………….
لم تكن غرفه عمليات بل كانت عباره عن غرفه صغيره بها مقعد مهترىء وتفوح منها رائحه قذره
ارتدت نور ملابس العمليه القصيره التي ظهرت من خلالها سيقانها وجلست في انتظار الطبيب
دخل رجل اربعيني الي الغرفه ونظر للفتاه الصغيره وعلقت عيونه علي تلك السيقان البيضاء وجرت غرائزه فتقرب منها متحدثا
الطبيب : وانتي ي شاطره غلطتي مع ابن الجيران
نور بعجرفه : وانت مال اهلك
انت حاتعملي عمليه ترجعني تاني زي ماكنت وحاتاخد فلوسك وخلاص
غضب الطبيب من حديثها واقترب منها ويديه تقبض علي ذراعها بخشونه
شعرت نور بالخوف
نور:ابعد عني ي حيوان ي زباله
ابعد عني مش حااعمل العمليه
الطبيب:انتي جايه ترقعي ي بت حاتعملي عليا الخضره الشريفه بصي حانستمتع سوا احنا الاتنين وبعدين نشوف العمليه
نور بغضب :مش انت ي حيوان الي تلمسني وتتجرأ علي اسيادك
كادت نور تخرج من الغرفه لكنه سرعان ماحقنها بالمخدر
فقدت نور الوعي
بدون رحمه او اي عقل انتهك جسدها ولم يراعي سن او شرع ذئب بشري لا نعلم من المخطيء اهي المخطئه ام هو انتهك جسدها دون رحمه ولم يلاحظ الدماء التي كانت تنزفها من انفها
**************************
في الخارج
……………..
كانت سميره تنتظر بضجر وذهبت لتسال الممرضه
سميره:البنت بقالها نص ساعه جوا وانتي قولتي مش بتكمل ربع ساعه احنا اتاخرنا
الممرضه :استغفر الله
ربنا يسترها علي ولايانا
اقعدى ياست مكانك او ماالدكتور يخلص بنتك حاتطلع
اقعدي متوجعيش دماغنا
لم تكد سميره ان تجلس حتي وجدت الطبيب قد خرج والدماء تغطي ملابسه
ركضت سميره الي الطبيب
سميره :البت مالها
الطبيب :وديها لمستشفي حالا البت جوه بتنزف
سميره باانهيار صرخت وهي تقبض علي ملابس الطبيب
سميره: انت عملت اي في بنتي عملت فيها ااي انطق
ابعدها الطبيب عنه وتحدث
الطبيب : انا مليش دعوه
خوديها قبل مادمها يتصفي
ابعدها الطبيب عنه وذهب من تلك العياده المشبوهه
************ **********
في مكتب جبريل
::::::::::::::::::::
كانت صوره ايات بيد جبريل ينظر لمعالم وجهها كم هي ساحره يبدو ان سهام العشق غرست بقلبه دون ان يعرف
خرج من شروده علي طرق الباب
جبريل :ادخل
دخل الحارس بصحبه نعناعه
جبريل :اطلع انت ي متولي
خرج الحارس وبقي جبريل ونعناعه
جبريل :اقعد ي نعناعه
جلس نعناعه ع الكرسي
قذف جبريل لنعناعه كيس اسود بلاستك به عروسه مشوهه المعالم ملطخه بالدماء ذات رموز غريبه
نعناعه بسماجه ابتسم
نعناعه :انت لحقت جبت العمل بتاعها
جبريل :فك العمل بتاع ايات
وعلمني افك اي عمل
نعناعه : حبه ميه وملح
جبريل :بالبساطه دي
نعناعه: انتوا البشر وضعكم غريب
الحل بيكون بسيط بس انتوا الي بتحبوا تعقدوا الوضع
جبريل :احنا اسفين ياعم
المهم هي حاترجع امته لوعيها
نعناعه :وقت ماينعرف السحر مفعوله يبطل
جبريل :يعني بكرا حاترجع طبيعيه
كويس
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في المستشفي
………………..
كانت ايات نائمه بالفراش تنظر للسقف
دخلت الممرضه كالعاده تعطيها الدواء وكانت ستخرج
ايات :ممكن شويه ميه
الممرضه :اه طبعا حالا
اعطت الممرضه الماء لايات
ايات:شكرا
الممرضه :حمدلله علي سلامتك
ايات: الله يسلمك
ممكن اكلم الدكتور
الممرضه :حالا يبقي عندك عن اذنك
ركضت الممرضه الي غرفه الطبيب
…..في غرفه الطبيب ….
دخلت الممرضه دون استئذان
الطبيب بغضب :ازاي تدخلي من غير ماتخبطي
الممرضه: ايات فاقت يادكتور وطالبه تشوفك
الطبيب بابتسامه غير مصدق
الطبيب :بجد فاقت
الممرضه :اه والله فاقت وطلبت تشوف حضرتك
#################
في فيلا عامر زيدان
………………..
في غرفه عامر
************
استيقظ من نومه علي صوت صراااخ
عامر وهو يتأوب :في اي يااروي مالك
اروى بعصبيه :انت لسه حاتهزر انا بولد
عامر:ياادي اسطوانه كل يوم
ياحبيبتي مغص وحايروح لحاله انتي لسه في السابع
اروى وهو تضرب عامر بالوساده
اروى:بقولك بووولد الحقوووووني
وقع عامر من ع الفراش واخذ يذهب لارتداء ملابسه
اروى بعصبيه :دا لسه حايلبس ويحط برفان
طلقناااااااااااي طلقناااااااي
الحقني بولد
وضع عامر الكرافته علي البيجامه وارتدي الجاكت علي منامته وحمل اروى بين يديه
اروى:برااااحه حاااولد حاتوقعني لااااااا طلقناااااااااااي طلقناااااااي
عامر وهو يضع اروى بالسياره
عامر:متقلقيش ياروحي حانوصل
اروى بعصبيه :انت خايف علي احساس الاسفلت ليه هو اسفلت ابوك دوس بنزين انا بولد اعصاااابي بووووووولد اعااااااااااا
عامر:يخربيت ظرف لسان امك اهمدي مش كدا
اروى بوجع :انت بتشتم امي كمان طلقنااااااااي
بعد ربع ساعه
اروى :اعاااااااا كمين
حاااولد ف العربيه
مش قادره
عامر: اهدي خدي نفس ياروحي
اروى:طلعت روحك انا بولد حاااموت اعاااااا
الظابط :الرخص ي استاذ
اروى:هو ابن خالتك حاتصاحبه اديله الرخص حاااموت بولد
عامر:اهمدي ي اروى بقي
اروى :الحقوووووني خاطفني
خاطفني
بوووووولد بوووووولد
الظابط :افتح الطريق افتح الطريق
روح ي استاذ الله يكون في عونك
وصل عامر المستشفي
واخذ اروى ووضعها علي الترولي
اروى:يارب
يارب
يارب حااموت الحقني ي عامر
بموت
عامر:اهدي يااروي
الممرضه :خير ي مدام
دكتوره رنا حااتولدك
اروى،:لاء لاااااااااا بلاش المسهوكه دي الي بتبصبصلك
عامر:اهدي ياروحي
اروى:لاء لاءءءءء انا بدوخ من برفانها بتبصبصلك لاااااااا بولد الحقونننننني ::::::::::::
************”””””””””
في منزل فاطمه
………………..
كانت فاطمه تنظر بشرود الي النيل
عائشه :وبعدين ي ماما
بعتي شقتنا الي ف اسكندريه وخدتي شقه في القاهره عشان تبقي جمب اروى وايات وانتي حزينه
فاطمه : ايات مبترضاش تشوفني كل مره بروحلها بتفضل تزعق وتصوت ومبترضاش تشوفني
عائشه:حبيبي دا وضع طبيعي لانها رافضه الواقع بالي فيه
فاطمه :لا هي مش قبلاني
عائشه: ماما ي حبيبتي ايات وضعها صعب استحمليها
فاطمه:العمر في كام يوم
عائشه:بعد الشر عليكي
************************************
في المستشفي
……………….
خرج الطبيب وعلامات الاسي علي وجهه
الطبيب:للاسف الحاله اتعرضت للاغتصاب واتحقنت بماده مخدره سببتلها نزيف
انا لازم ابلغ الشرطه عشان يحققوا
سميره ببكاء وهي تتوسل الطبيب
سميره:ابوس ايدك لا ابوس ايدك بنتي حاتتفضح انا مش عايزه ابلغ ابوس ايدك حاتتفضح بلاش
الطبيب : طيب البقاء لله
سقطت سميره علي الارض فلم تعد تحتمل
سميره باانهيار : الله يرحمك ي نور
اااه يارب الدرس كان قاسي وصعب
*********************************
في العباسيه
…………….
دخل دكتور خالد الغرفه
ايات باابتسامه :صباح الخير
خالد :صباح النور
ايات :مالك بتبصلي كدا ليه
خالد : مستغرب وضعك
ايات : انا خفيت الحمد لله
خالد : مين قالك كدا
ايات :انا عايزه اخرج ي دكتور خالد خمس سنين مده كافيه انا تعبت من اللون الابيض الي في كل مكان
خالد : وانا تعبت من تمثيلك
ايات :وانت كنت حابب التمثليه بدليل انك متكلمتش
خالد :كنت فاكرك حاتتعبي من الحكايه دي وتيجي تحكيلي
ايات:لسه فصل النهايه متكتبش ي خالد وحااجيلك واحكيلك كل حاجه بس لحد دلوقتي ممكن تخرجني انا تعبت من اللون الابيض الي محاوطني من كل حته دا عايزه اشوف باقي الالوان
خالد:حاشوفك تاني يامو عيون جميله
ايات:اكيييييد
#####################
خرجت ايات من المستشفي قاصده فيلا غانم الصايغ
بعد نصف ساعه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية اشتد قيد الهوي كامله وحصريه بقلم دهب عطية - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top