رواية اضاءت قلبي بعد ظلمته الفصل الرابع عشر 14 بقلم رباب احمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية اضاءت قلبي بعد ظلمته الفصل الرابع عشر 14 بقلم رباب احمد

الفصل ١٤
عثمان
يلا اطلعوا يا بنات اجهزوا على المؤذون ما يجى
البنات طلعوا يجهزوا وهما فى الاوضه جومانا وجورى فرحانين جدا اما فيروز فى عالم تانى
جورى
مالك يافيروز ولا الرعد والبرق ال تحت ده خطف قلبك وعقلك وضحكت هيا وجومانا
جومانا بخبث
بس طلع مسيطير رعد كانت مش موافقه دخل المكتب معاها دقيقه وكانت خارجه وموافقه
جورى
تصدقى عندك حق
صحيح هو عمل ايه يا زوزو جوا وبتغمزلها
كل ده و فيروز سرحانه بتفكر فى ال قاله رعد
جومانا بخبث
هو لحق ياكل عقلك هو صحيح شخصيه وفعلا اسم على مسمى بس اتقلى هههههههه
لحظوا سكوتها وسرحنها
جورى بقلق
مالك يا زوزو فى ايه
فيروز
مفيش متوتره بس
جومانا
طب يلا عشان نجهز
وقاموا غيروا لبسهم بفساتين هاديه ورقيقه كل ده وسط فرحت جومانا وجورى وتوهان فيروز
شويه ودخلت حنان عليهم
يلا يا بنات المؤذون تحت
جورى
حاضر يا حنون نزلين اهو
حنان بفرحه
مبروك يا حبيبى
كل ده وفيروز بتفكر فى والدتها وحياتها مع هذا الرعد وكيف سينتهى بيها الحال
ونزلوا ل تحت
المؤذون اين العروس
عثمان
دول ٣ يا مولانا
المؤذون
ماشاء الله ربنا يتمم بخير
العروس الاولى فين
سيف
انا هكتب الاول
المؤذون
ل جومانا موافقه يا بنتى على الزواج
جومانا بكسوف بتهز راسها بالموافقه
المؤذون
اين وكيل العروس
عثمان انا يا مولانا
قعد سيف قصاد والده وكتب كتابه على جومانا ورعد وعدى شهدوا على الجواز
خلص المؤذون
بارك اللهم لكما وبارك عليكما وجمع بينكم فى خير
خلص وجرى سيف على جومانا وحضنها قدامهم وسط كسوفها بحبك وباسها من جبينها ربنا يبركلى فيكى
جومانا كانت الابتسامه مزينه وشها
جه المره دى وعدى قعد قصاد عثمان وكتب كتابه على جورى
وكان رعد وسيف شاهدين على الجواز
ولما خلص المؤذون وقلهم الدعاء جرى عدى على الشقيه المجنونه ال هتجننه بشقوتها وحضنها وفضل يلف بيها وهمسلها فى ودنها بقيتى ملكى يا روح قلبى بحبك يا اجمل بنوته
جورى رغم شقوتها بس اتكسفت جدا
فى الاخر وختامها مسك قعد رعد بكل ثقه قصاد عثمان وحط ايده فى ايده وبيقول ورا المؤذون وهو بيبص على فيروز وهى بتبصله ومش عارفين الدنيا مخبيه ليهم ايه
خلص المؤذون وقال الدعاء ليهم
وقام رعد عشان محدش يلاحظ حاجه راح حضنها زى ما عمل سيف وعدى مع جومانا وجورى
وهو حضنها حس بشئ غريب جواه مكنش عاوز يسيب حضنها مع انه مدايق منها وشيفها رخيصه لانه لسه معرفش ان ال كان واقف معاها ده جاسر اخوها فى الرضاعه
فضل حاضنها والكل استغرب وهيا نفسها مش عاوزه تبعد عن حضنه لانها بتحبه من اول ما شافته بس كانت بتكدب نفسها
واديقت لما رجع ل ريتاج وانو اتهمها انها رخيصه وزباله
ورغم كده قلبها مش عاوز يسيب حضنه وبيدق جامد
عدى ميل على سيف
شكل اخوك واقع واحنا مش وخدين بالنا
سيف
باين كده استنى هنرخم عليه
سيف بصوت عالى
احنا هنا يا رعد باشا
الكل ضحك
فاق وبعد عن حضنها وبص فى عيونها وبعديها باسها من جبنها بوسه كلها حنيه ودفا وقلها بصوت كله شجن مبروك
ومقدرش يقف اكتر من كده قدامها ومشى
عثمان نادى عليه رعد انت رايح فين
رعد معزوم على عشاء مهم
فيروز بصتله بغضب وطلعت تجرى على اوضتها بتعيط لانها عارفه انو رايح يقبلها
عدى
ممكن يا عمى اقعد مع جورى فى الجنينه شويه
عثمان
ماشى يبنى دى مراتك
واخدها وطلع وسيف اخد جومانا وطلع
عند عدى مش مصدق نفسى بقيتى مراتى خلاص
جورى بشقاوه
صدق بقيت ملك عدى باشا
عدى
جورى ابوس ايدك ارحمنى من شقوتك ودلعك ده انا على اخرى
جورى بدلع
هو انا عملت حاجه
عدى
يليلتك السوده يا عدى يا بنتى قسما بالله اعملها دخله النهارده
جورى بصحكه رقيقه خطفت قلبه
انت مجنون
عدى
جورى يا قلبى انتى مكنتيش كده معايا ايه ال حصلك
جورى بهدوء
عشان الاول انت كنت غريب عنى ومقدرش اتكلم معاك بطريقه دى لكن انت دلوقتى جوزى اتكلم معاك عادى
عدى
عارفه يا حبيبتى انا بشكر ربنا انى قبلتك وحبيتك
بتحبينى يا جورى
جورى بكسوف بتهز دماغها
عدى
لا والنبى عاوز اسمعها ده انا مستنى الحظه دى من زمان
جورى برقه
بحبك من اول يوم شفتك فيه
عدى
بجد
جورى بدلع بجد
عدى
لا انا مش قادر انا لازم ادوق الكريز ال سمعنى احلى كلام
جورى
هتعمل ايه يا م٠٠
عدى مخلهاش كملت الكلمه وباسها من شفيفها بوسه عبر بيها عن حبه
عدى بعد عنها وجورى وشها كله احمر ومكسوفه مسك ايديها وباسها هتجننى يا جورى لازم احدد الجواز على طول مش هستنى عوزك فى حضنى
اما عند سيف وجومانا فى مكان بعيد اخر الجنينه لوحدهم
سيف بصوت كله عشق بحبك
جومانا بكسوف وانا كمان
سيف رفع وشها ليه وانتى كمان ايه
جومانا سرحت فى عنيه وقلتها من غير ما تحس بحبك
سيف ابتسم ابتسامه جذابه وميل عليها باسها بكل رقه وعشق وداق شهد شفيفها ال جننه وحضنها جامد جومانا مش قادر ابعد عنك تانى انا هحدد الفرح على طول موفقه
جومانا بعدت عن حضنه موفقه يا قلب جومانا
سيف
انتى قلتى ايه
جومانا بكسوف
ال سمعته
سيف طب قوليها تانى ولا قلك انا هدوق الشفايف ال قلتها احسن وفضلوا سهرنين مع بعض يقولوا عشقهم لانهم خلاص اصبح حلال الله
اما عند فيروز فبتعيط جامد وبتخبط على قلبها ال بيعذبها فى حبه وحاسه بنار عشان رحلها
خرج رعد واستنى ريتاج فى المطعم
ريتاج
هاى يا بيبى اتخرت عليك
رعد بغموض
ولا يهمك يا قلبى
تاكلى ايه
ال تطلبه يا بيبى
رعد طلب العشا وبياكل معاها بس عقله فى مكان تانى فى الحضن ال حضنه وحسسه انو فى الجنه
ريتاج
رعد رعد
رعد
نعم
ربتاج
سرحان فى ايه بكلمك مش بترد عليا
رعد بخبث
ولا حاجه فيكى طبعا انتى وحشانى جدا
ريتاج بغرور
وانت كمان
رعد
المهم شريف راجع امتى
ريتاج
كلمنى النهارده راجع بكره
رعد
حلو اوى انتى تعرفى الباس ورد بتاع الاب بتاعه
ريتاج
لا ليه
رعد
طب بصى انتى هتحطى الكامرات دى فى اوضه المكتب وثبتى واحده تكون فوق المكتب عشان لما يفتح الاب اشوف الباس ورد ال بيفتح بيه
ريتاج بتوتر
بس ده فى خطر عليا
رعد بخبث
لا يا قلبى احنا بس عوزين نمسك عليه اى غلطه ونخلص منه عشان تطلقى ونجوز يا عمرى متعرفيش انا مستنى اليوم ده قد ايه
ريتاج بفرحه
بجد يا رعد
رعد
طبعا يا قلب رعد وسهروا مع بعض ورجع البيت متأخر عشان ميشفهاش
دخل رعد الجنينه وقعد يفكر فى الحظه ال خدها فى حضنه مش راضيه تروح عن باله وحاسس انو عايز يطلع يخدها فى حضنه وينام بس عقله بيقله دى بتحب واحد تانى دى وحده رخيصه هز دماغه وقام رفع عينه عند البلكونه بتاعتها لقاها واقفه وبتبصله وعنيها كلها دموع حس بخنجر فى قلبه بس عقله رافض تماما وبعدين نزل عنيه ودخل اوضته عشان ينام و٠٠٠٠٠٠
يتبع

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top